معرفی زیباترین آبشارهای ایران (2)

معرفی زیباترین آبشارهای ایران (2)

This post is also available in: فارسی

در مقاله پیشین به معرفی زیباترین آبشارهای ایران پرداختیم. اما از آنجاییکه طبیعت چشم نواز ایران بی همتاست و تعداد آنها گسترده است بهترین رستوران در رشت تصمیم دارد در چند مقاله به معرفی این جاذبه های گردشگری بپردازد. در این سفر لذتبخش به زیباترین آبشارهای ایران با ما همراه باشید.

آبشار مارگون

زیباترین آبشارهای ایران

آبشار مارگون با ارتفاعی بالغ بر ۷۰ متر، بزرگترین و مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان است. این آبشار با ۱۰۰ متر عرض، یکی از عریض‌ترین آبشارها هم به شمار می‌رود که همین ویژگی‌ها زیبایی آن را مثال زدنی می‌کند. آبشار مارگون در واقع ده‌ها آبشار کوچکتر است که از میان صخره‌های کوهی مرتفع سرازیر هستند و جلوه‌ای بی‌نظیر ایجاد کرده‌اند.

آبشار هزارچشمه نام دیگری است که به این آبشار باشکوه داده‌اند و علت آن هم ده‌ها آبشاری است که مانند چشمه‌ای از دل کوه می‌جوشد. به علاوه، این آبشار در لیست زیباترین جاهای دیدنی ایران در مجله نشنال جئوگرافیک هم ثبت شده. آبشار مارگون را می‌توانید در شهرستان سپیدان فارس، مرز بین استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد ببینید.

آبشار سمیرم

زیباترین آبشارهای ایران

یکی از پدیده های طبیعی و زیبا که از دل رشته کوه های زاگرس بیرون می آید، آبشار سمیرم است که از بالای این کوه جاری می شود. آبشار سمیرم در 5 کیلومتری سمیرم و در شرق آن قرار گرفته است. هر سال گردشگران و طبیعت گردان زیادی برای بازدید از این آبشار به سمیرم سفر می کنند. آبشار در انتهای یک تنگه قرار گرفته که از دیواره های سنگی تشکیل شده است. طبیعت اطراف آن مملو از کوه و سرسبزی است و صدای پرندگانی که از اطراف آن به گوش می رسند، فضایی بسیار دلنشین و رویایی را ایجاد کرده است. ارتفاع آبشار به مرور زمان کاهش پیدا کرده و اکنون به نزدیک 35 متر می رسد. هر گاه به اصفهان سفری داشتید، نیم روزی را برای بازدید از این آبشار اختصاص دهید.

آبشار آسیاب خرابه

زیباترین آبشارهای ایران

مورد بعدی در لیست زیباترین آبشارهای ایران، در استان آذربایجان شرقی و نزدیک شهرستان جلفا واقع شده است. اگر این آبشار را از نزدیک ببینید، به‌سرعت متوجه خواهید شد که چرا به آن «آسیاب خرابه» می‌گویند. در حقیقت، در گذشته یک آسیاب آبی بزرگ در این منطقه وجود داشته است که حالا بخش‌های زیادی از آن تخریب شده و دیگر کاربردی ندارد؛ از این رو، مردم این آبشار را «آسیب خرابه» می‌نامند. آبشار آسیاب خرابه تقریبا ۵ کیلومتر با روستای مینجان آباد فاصله دارد.

آبشار نوژیان

زیباترین آبشارهای ایران

نوژیان یکی دیگر از زیباترین آبشارهای ایران در استان لرستان است که ۹۵ متر ارتفاع و ۵ متر عرض دارد و به عنوان یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای کشور نیز شناخته می‌شود. این آبشار از منطقه جنگلی نوژیان در بالای ارتفاعات تاف سرچشمه می‌گیرد و مکانی فوق‌العاده برای دور ماندن از فضای پراسترس شهری است. جالب است بدانید بسیاری از گیاهان دارویی نیز در همین ارتفاعات رشد می‌‌کنند.

آبشار نوژیان در ۵۱ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید مسیری ۲ ساعته را کوه‌نوردی کرد. نام این آبشار در سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است. برای بازدید از این جاذبه گردشگری، ابتدا باید خود را به شهر الیگودرز برسانید. سپس از جاده امامزاده مومد حسن به طرف آبشار آب سفید حرکت کنید. پس از آن، با طی کردن مسیری چند دقیقه‌ای می‌توانید در کنار این آبشار زیبا مشغول تفریح شوید.

آبشار ویسادار

زیباترین آبشارهای ایران

شهر زیبای رضوانشهر در ۱۶ کیلومتری شهر پره سر و ۶۲ کیلومتری رشت، آبشاری معروف و شگفت انگیز به نام ویسادار را در دل خود جای داده. آبشار ویسادار با وجود این که تنها چند سال است شناخته شده، اما به سرعت معروف شد، و این نشان دهنده زیبایی بیش از حد آن است. شکل منحصر به فرد صخره‌ای و آبی که دورن تنگه‌ای عمیق می‌ریزد، جلوه خاصی از طبیعت را به نمایش می‌گذارد. در واقع بر خلاف سایر آبشارها، بازدیدکنندگان باید این آبشار را از بالا و ابتدای آن نگاه کنند. حتی می‌توانند روی سنگ‌های مسطح کنار آب ایستاده و درون دره را که آب آبشار به صورت رودخانه‌ای در آن جاری است، تماشا کنند. امکان رفتن به داخل دره و آبتنی در رودخانه نیز وجود دارد.

کلام پایانی

امیدواریم که از خوانش این مطلب راضی بوده باشید. لطفا اگر تجربه سفر به هر کدام از این مکان هارا داشتید با ما در میان بگذارید و هم چنین نظرات خود را برای ما بنویسید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

تزئین انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و تاثیر آنها
8 مورد از مقوی ترین دمنوش ها برای درمان بیماری ها
خوشمزه ترین غذاهای دنیا متعلق به کدام کشورها هستند؟
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب
برگزاری مراسم تولد در بهترین رستوران رشت
میان وعده های مناسب کودکان
چند مورد از نکات مهم در انتخاب رستوران بین راهی
چند ترفند در آشپزی که به شما کمک می کند
غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
دیدنی های ماسوله مقصد رویایی گردشگران گیلان

دیدگاهتان را بنویسید