لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه

لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه

This post is also available in: فارسی

شبکه شهرهای خلاق توسط سازمان یونسکو در‌ سال 2004 میلادی تشکیل شده و درحال حاضر 180 شهر از سراسر جهان عضو آن هستند. در ایده شهرهای خلاق خوراک، شهرهای منتخب علاوه بر این که باید کارا و دارای عدالت اجتماعی باشند. لازم است خلاق نیز باشند. به این معنا که متعهد به تقویت خلاقیت در بین شهروندان و فراهم آوردن مکان ها و تجربیات رضایت بخش برای آنها باشند. هدف این شبکه تقویت همکاری‌ بین‌المللی میان شهر‌های عضو به‌ منظور سرمایه‌ گذاری در زمینه خلاقیت است. به عقیده یونسکو “خلاقیت”، هدایت‌کننده توسعه پایدار شهری، مشارکت اجتماعی و طراوت فرهنگی است.

در رستوران گردشگری ریژان در رشت لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه و رشت دو شهر خلاق خوراک ایران در یونسکو با حفظ اصالت و کیفیت بالا برای شما عزیزان و گردشگران عزیز تهیه و سرو می‌شود.

رشت نخستین شهر خلاق خوراک ایران در جهان

شهر رشت مرکز استان گیلان به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در سال 1394 ( 2015 )  از سوی شبکه شهرهای خلاق انتخاب شد. عنوانی که تنوع غذایی گیلان را مورد توجه قرارداد؛ علت معرفی شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی ، وجود 220  خوراکی محلی ، تنوع خوراک و فرآورده‌های غذایی محلی ، فرآیند سلامت محور تولید غذای محلی از مزرعه تا سفره بود.به تازگی دفتر یونسکو در پاریس ، 49  شهر جهان را به عنوان شهر خلاق خوراک انتخاب کرد که شهر “کرمانشاه” از ایران هم در این فهرست قرار داشت. 

چرا کرمانشاه شهر خلاق خوراک شد؟

استان کرمانشاه با حدود 80 نوع غذا و خوراک، 11 نوع نان، 20 نوع شیرینی و میان ‌وعده‌های ویژه ، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه خوراک دارد و سالهاست که میزبان دوستداران غذا از سراسر ایران و جهان است.

استان کرمانشاه با وﺟﻮد مردمانی اﺻﻴﻞ، ﻧﺠﻴﺐ، ﻣﻬﺮﺑﺎن و ﻣﻬﻤﺎن ﻧﻮاز و همچنین وﺳﻌﺖ خاکی ﭘﻬﻨﺎور و وﺟﻮد ﺗﻨﻮع زﺑﺎن ﻫﺎ و ﮔﻮﻳﺶ ﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪد ﻣﺤﻠی از جمله قطب های با اهمیت در حوزه گردشگری محسوب می شود.

معرفی لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه دومین شهر خلاق خوراک

تنوع غذاهای محلی کرمانشاه آنقدر زیاد است که در چندین مقاله هم گنجانده نمی‌شود. در ادامه به معرفی چند مورد از لذیذترین غذاهای کرمانشاه میپردازیم با ما همراه باشید. این غذاها با اکثر ضائقه ها جور می‌شوند.

دنده کباب

غذاهای محلی کرمانشاه

دنده کباب یکی از قدیمی ترین کباب های ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمانشاه می باشد. این کباب با نام دنده کباب کرمانشاهی شناخته می شود. دنده کباب مانند کباب شیشلیک از جمله کباب هایی است که طبخ آن کار هر کسی نیست و اگر بدون علم و تجربه آنرا درست کنید مطمئنا کباب دلخواه شما نخواهد بود. زیرا نیاز به مهارت و آموزش صحیح دارد.

دنده کباب یکی از لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه را میتوانید در بهترین رستوران در رشت امتحان کنید و از طعم بینظیر و کیفیت عالی آن لذت ببرید.

طرز تهیه دنده کباب

دنده گوسفندی، گوشت گوسفند، پیاز، گوجه، فلفل شیرین یا تند، لیمو ترش، کره و مقداری نمک، مواد لازم دنده کباب هستند. در ابتدا دنده‌های گوسفند رو از وسط باید نصف کنیم. سپس دنده‌های نصف شده را دوتایی یا سه‌تایی با چاقو از هم جدا کرده به سیخ می‌زنیم.در آخر با پیاز و نمک مخلوط و کنار دنده‌ها گذاشته و ساطوری می‌کنیم.

خورشت خلال از یکی از لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه

بدون شک خورشت خلال بادام که یک غذای اصیل ایرانیست، یکی از رقبای سرسخت دنده کباب کرمانشاه. غذایی پرطرفدار و مجلسی که با ذائقه هر فردی سازگار و از محبوبیت زیادی در خانواده‌های کرمانشاهی برخوردار است. این خورشت را معمولا در مراسم‌های خاص مانند جشن عروسی سرو می‌کنند. البته زمانی هم که اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند، خورشت خلال یکی از بهترین گزینه‌هاست.

طرز تهیه خورشت خلال

برای تهیه خورشت خلال، گوشت مغز ران گوساله، خلال بادام درختی، زرشک سیاه، پیاز، لیمو امانی، رب گوجه فرنگی، کره، زردچوبه، فلفل سیاه، نمک به میزان لازم تهیه کنید.

ابتدا یک قالب کره را داخل تابه انداخته و بعد از اینکه ذوب شد گوشت را به آن اضافه می کنیم. سپس به مدت ۱۰ دقیقه تفت می‌دهیم تا گوشت کمی سرخ شود. بعد از سرخ شدن گوشت‌ها ۱ لیتر آب جوش را به آن اضافه کرده و صبر می‌کنیم که گوشت کامل بپزد. اگر آب گوشت کم شد دوباره مقداری آب به آن اضافه می‌کنیم. در مرحله بعد همراه با مقداری کره، پیازهای خورد شده را کامل سرخ کرده. گوشت‌هایی که پخته شده را از آب خارج کنید. سپس به پیازها اضافه می‌کنیم. سپس زردچوبه ، فلفل، نمک و رب گوجه را به گوشت‌ها اضافه کرده و تفت می‌دهیم. آب گوشت را هم که داشتیم به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که مدتی بپزد.

کوفته شیرین از لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاهی

لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه

کوفته شیرین کرمانشاهی که از مواد مغذی و پرکالری درست می‌شود و ارزش غذایی بالایی دارد. این کوفته خوشمزه با طعم ترش و شیرین دارای رنگ و مزه طبیعی بوده و در آن از افزودنی‌ها یا ادویه‌های فراوان خبری نیست. در تهیه این خوراک باید نهایت دقت و ظرافت را به خرج داد تا کوفته‌ها شکل گرد خود را حفظ کرده و طعم واقعی خود را از دست ندهند.

طرز تهیه کوفته شیرین کرمانشاهی

رنج را با کمی آب نیم‌ پز کرده، بعد می‌‌گذاریم کمی سرد شود، سپس پیاز رنده شده را همراه با گوشت چرخ‌کرده، تخم‌مرغ، نعناخشک، نمک و زردچوبه به گوشت و برنج اضافه کرده و با دست خوب ورز می‌‌دهیم تا حالت چسبندگی پیدا کند. از مواد به اندازه یک نارنگی برداشته و به شکل یک کتلت بزرگ و قطور درست می‌‌کنیم، آن‌گاه آنها را در یک ردیف، کف قابلمه مورد نظر می‌‌چینیم.

گوجه‌فرنگی را ابتدا رنده کرده و سرخ می‌‌کنیم و شکر، سرکه، آب و کمی روغن به آن اضافه می‌‌کنیم و روی کوفته‌ها می‌‌ریزیم و به مدت 45 دقیقه با حرارت کم می‌‌‌گذاریم تا بپزد.

آش کشک و بادمجان و طرز تهیه آن

لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه

این آش از لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه محسوب می‌شود. معمولا آش‌ها را در فصل سرد زمستان می‌پزند. اما هر زمان از سال که بخواهید می‌توانید آش خوشمزه کشک و بادمجان را نوش جان کنید. این آش از گوشت خورشتی، نخود، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، عدس و بلغور گندم و برنج تهیه می‌شود.

حبوبات را از شب قبل در آب خیس کنید. گوشت را به همراه پیاز کمی تفت دهید. نخود و لوبیا و آب را به آن اضافه کرده و بگذارید بپزد. برنج را با مقدار زیادی آب بپزید تا له شود. حالا عدس را به آن اضافه کنید تا بعد از پخت، لعاب آش را تشکیل دهند. حبوبات و برنج و عدس را با هم مخلوط و به آن کشک، نمک، فلفل و ادویه اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه غذا و پیش غذا برای رژیم کتوژنیک
دستور تهیه مرغ بالزامیک به همراه نکات تکمیلی در تهیه آن
طرز تهیه شرینی رژیمی خوشمزه و سالم
معرفی غذاهای محبوب هندی
آموزش چند مدل غذای نونی بدون گوشت خوشمزه
دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی
روش تهیه دو غذای رژیمی ساده و لذیذ برای شام
طرز تهیه سالاد رژیمی با تن ماهی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش اناربیج گیلانی
آموزش تهیه رولت اسفناج خوشمزه مجلسی
طرز تهیه یک دسر سالم با هلو
طرز تهیه سس رژیمی

دیدگاهتان را بنویسید