راهکارهایی برای داشتن سفر کم هزینه

راهکارهایی برای داشتن سفر کم هزینه

This post is also available in: فارسی

راهکارهایی برای داشتن سفر کم هزینه

وقتی در مورد یک سفر بهتر حرف می‌زنیم معمولا صندلی بهتر در هواپیما، اتاقی گرانتر در هتل یا ماشین اجاره‌ای بهتر به ذهنمان می‌آید. اما راهکارهای ارزانتر و یا حتی مجانی وجود دارند که می‌توانند یک سفر بهتر را برایتان رقم بزنند. همچنین توجه کنید که از رستوران های رشتی با قیمت های مناسب دیدن کنید.

برای سفر بهتر چه باید کرد؟

پیش از سفر داستانها و نکات تاریخی راجع به مقصدتان بخوانید

خواندن یک رمان یا کتاب تاریخی راجع به یک محل می‌تواند بخودی‌خود شما را به آنجا ببرد. تصور کنید که بعد از خواندن و تصویرسازی های ذهنیتان وقتی به آنجا سفر کنید چه می‌شود. به این شکل شما تمام آن داستانهای تاریخی و اتفاقات در ذهنتان تداعی می‌شود و حس و حال خاصی به شما می‌دهد. کتاب های تاریخی فراوانی در مورد شهرهای مختلف ایران وجود دارند. کافیست یک بار این کار را قبل سفرتان انجام دهید.

درخواست جای بهتری برای اتاق هتل کنید

بسیاری از مسافران به هتل فقط به عنوان یک جای خواب نگاه می‌کنند. حال آنکه اگر مکان اتاقتان در هتل خوب باشد می‌تواند یک خواب راحت را برایتان به همراه داشته باشد. اتاقی که برای دوری از سروصدا از آسانسور دور باشد و در طبقات بالاتر قرار داشته باشد. در سمت دیگر هتل نسبت به خیابان باشد و از ماشینهای یخ ساز دور باشد.در زمان مناسب به سفر و بازدید از دیدنی‌ها بپردازید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در سفر به یک شهر به موزه آن شهر بروید و به در بسته بخورید. قطعا شما نمی‌توانید ساعت تعطیلی موزه‌ها و اماکن دیدنی شهرهای دیگر را حدس بزنید. مگر اینکه پیش از سفرتان با تماس یا بررسی اینترنتی اطلاعات بیشتری بگیرید. بدینگونه می‌توانید زمان مناسب را برای بازدید از هر جای دیدنی انتخاب کنید. یا مثلا گاهی بدون اطلاع به جایی سفر می‌کنید و با شلوغی زیاد و افزایش قیمت هتل‌ها مواجه می‌شوید. یا حتی ممکن است هوا شمارا غافلگیر کند. پس پیش از تعیین زمان سفر و بازدیدتان خوب تحقیق کنید.

بازدیدهای خود را برنامه ریزی کنید

آیا در ساعات اولیه روز سر حال هستید؟ اگر هستید، صبح بهترین فرصت برای دیدن مهمترین دیدنی‌های لیستتان است. می‌توانید بعد از ظهر را به خوردن شام با دوستان، گردش در شهر یا هر فعالیت سبکتری بپردازید. اینگونه می‌توانید انرژی خود را در طول روز تقسیم کرده و یک سفر بهتر را برای خود رقم بزنید.

اما اگر شما ارتباط خوبی با صبح ها ندارید و ترجیحتان اینست که بیشتر استراحت کنید بهتر است مهمترین دیدنی هایی مورد نظرتان را بعد از نهار، وقتی که کاملا هوشیار هستید و تغذیه هم شده‌اید انجام دهید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

چند مورد از نکات مهم در انتخاب رستوران بین راهی
رفتار های عادی که ممکن است در هنگام سفر در دیگر کشورها بی...
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
نکات لازم به توجه در طبخ برنج
معرفی انواع رستوران
چند مورد از ویژگی های یک رستوران خوب برای جلسات کاری
اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران
غذای مناسب برای طبیعت گردی و سفرهای کوتاه
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
نحوه تشخیص زعفران اصل
مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم

دیدگاهتان را بنویسید