آموزش چند مدل غذای نونی بدون گوشت خوشمزه

آموزش چند مدل غذای نونی بدون گوشت خوشمزه

This post is also available in: English فارسی العربية

غذای نونی بدون گوشت

از خوراک های پر مصرف در بین ایرانیان می توان به برنج و نان اشاره کرد، که در هر یک از وعده ها مورد مصرف قرار می گیرد. اگر شما هم از برنج خوردن خسته شدید و عاشق غذای نونی هستید رستوران رشت برای شما چند مورد غذای نونی بدون گوشت خیلی عالی در نظر گرفته است تا آن را تهیه کنید و وعده ای لذیذ برای خود داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

بورانی سیب زمینی

می توان بورانی سیب زمینی را از ساده ترین غذای نونی بدون گوشت دانست، که معمولا به همراه نان نیز سرو می شود.

مواد لازم مقدار
سیب زمینی سه عدد متوسط
روغن دو قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک، فلفل قرمز به میزان لازم

طرز تهیه بورانی سیب زمینی

در ابتدا سیب زمینی ها پوست گرفته، حلقه حلقه کرده و داخل قابلمه بریزید. یک فنجان آب را همراه با روغن، نمک، زردچوبه و فلفل قرمز روی سیب زمینی ریخته و شعله اجاق را روشن کنید. بعد از اینکه محتویات قابلمه بجوش آمد، حرارت اجاق گاز را کم کرده و اجازه دهید سیب زمینی بخارپز شود. در نهایت سیب زمینی را با گوشتکوب پوره کنید.

املت قارچ

مواد لازممقدار
تخم مرغ3 عدد
قارچ4 عدد متوسط
پیازچه3 ساقه
فلفل سبز1 عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه

ابتدا پیازچه ها را می شوییم و کنار می گذاریم. قارچ ها را خیلی سریع آبکشی کرده و پوست روی آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ای برش می دهیم.

تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا گرم شود و سپس قارچ های ورقه شده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم و یک پنس نمک روی قارچ ها می ریزیم و مداوم تفت می دهیم تا بپزند.

بعد تخم مرغ ها را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و با همزن دستی خوب هم می زنیم تا از لختی خارج شوند. سپس پیازچه ها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم.

سپس با چاقو ریز خرد می کنیم و داخل تخم مرغ ها می ریزیم و و مجددا کاملا آن ها را با همزن دستی مخلوط می کنیم و به قارچ ها اضافه می کنیم و مود را یک تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا املت خودش را بگیرد.

شعله زیاد را روشن می کنیم و فلفل سبز تند را روی شعله قرار می دهیم دقیقا مانند بادمجان زمانی که می خواهیم کبابی کنیم و اجازه می دهیم تا کمی کبابی شود و بعد روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم.

سپس از انتهای آن ریز خرد می کنیم و روی املت می ریزیم.این کار را سریع انجام می دهیم،باعث می شود املت یک طعم تندی و دودی خوبی به خود بگیرد.البته می توانید از فلفل سبز شیرین نیز استفاده کنید.

سپس از اینکه املت به طور کامل پخته شد با کفگیر نصف املت قارچ را بلند می کنیم و روی نیمه دیگر آن تا می زنیم و داخل بشقاب قرار می دهیم و روی آن را با سس کچاب تزئین می کنیم و نوش جان کنید.

قارچ سوخاری

بدون شک طعم بی‌نظیر قارچ سوخاری و ظاهر دلفریبش هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند. برای تهیه قارچ سوخاری به روش رستورانی و جذاب لازم است مواد زیر را تهیه و آماده کنید.

مواد لازممقدار
قارچ تازهنیم کیلوگرم
بکینگ پودرنصف قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
نشاسته ذرت نصف پیمانه
پود سوخاری یک‌و‌نیم پیمانه
آبیک پیمانه
نمکیک قاشق غذاخوری
آرد سفیدیک پیمانه

طرز تهیه قارچ سوخاری

قارچ‌ها را تمیز بشویید و اجازه دهید آب اضافی‌شان چیده شده و کاملا خشک شوند. آرد سفید، نمک، بکینگ پودر و نشاسته ذرت را با یکدیگر حسابی مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس به آرامی آب را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر غلیظی به دست آورید. برای سرخ کردن قارچ ابتدا قارچ‌ها را در سسی که آماده کردید فرو کرده و سپس به آرد سوخاری آغشته کنید. سپس قارچ را در روغن داغ ریخته و سرخ کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

دستور پخت چند نوع غذا با لوبیا سبز
آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان
طرز تهیه سس پنیر رستورانی
چند غذا خوشمزه با حبوبات + دستور پخت آن ها
طرز تهیه یک املت بسیار لذیذ برای صبحانه
لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه
معرفی غذاهای محبوب هندی
طرز تهیه سوپ بروکلی با پنیر
طرز تهیه چند مربای خانگی با میوه های تابستانه
روش تهیه دو غذای رژیمی ساده و لذیذ برای شام
معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران
چطور کروسان خوشمزه درست کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید