چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟

چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟

This post is also available in: فارسی

وقتی تصمیم می گیرید با اتوبوس سفر کنید، می توانید امیدوار باشید که سفر جذابی در پیش دارید. سفر با اتوبوس موجب می شود که بتوانید از سفری جاده ای، بدون دغدغه های سفر با اتومبیل شخصی لذت ببرید. سفر با اتوبوس، یکی از انواع سفر ارزان است که طرفداران بسیاری دارد. اما چگونه می توان با پرداخت هزینه کم تر، سفری راحت و لذت بخش تر داشته باشیم؟ چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ حق و حقوق مسافر اتوبوس چیست؟

نکات مهم در سفر با اتوبوس

اگر در طول سفر با اتوبوس نمی توانید بخوابید، پیشنهاد می کنیم پیش از سفر، با نظر پزشک از قرص خواب آور استفاده کنید. به علاوه اگر سر و صدا و همهمه مسافران و کودکان در جاده موجب آزار شما می شود، می توانید هدفون همراه داشته باشید و در طول سفر از آن استفاده کنید.

برای داشتن سفری خوب و ایمنی و آرامش بیشتر در سفر با اتوبوس، لازم است به برخی نکات توجه کنید:

از شرکت مسافربری شناخته شده بلیط بگیرید:

شاید بلیط گران تری خریداری کنید اما در عوض سفرتان در اتوبوسی ایمن تر خواهد بود و خدمات بهتر و کامل تری به شما ارائه می شود. همچنین صندلی های استانداردی دارد و ایمنی آن ها بیشتر است.

رعایت نکات بهداشتی:

رانندگان و کارکنان اتوبوس در طول سفر، موظفند اصول بهداشتی را در اتوبوس رعایت کنند. رعایت موارد بهداشتی با نظارت مسئولان شرکت مسافربری صورت می گیرد و در صورتی که شکایتی در این رابطه داشته باشید می توانید با مسئولان شرکت مسافربری مطرح کنید. به منظور پذیرایی از مسافران اتوبوس و ارائه آب آشامیدنی، باید از ظروف یک بار مصرف استاندارد استفاده شود.

رعایت موارد ایمنی:

به منظور ایمنی مسافران، در صورتی که مدت زمان سفر بیشتر از هشت ساعت باشد، لازم است یک راننده کمکی در اتوبوس حاظر باشد تا هنگام خستگی و خواب آلودگی راننده، به جای او فرمان را به دست بگیرد. عدم رعایت سرعت مجاز نیز از مواردی است که قابل بخشش نیست. البته ابن را هم بدانید که سرنشینان اتوبوس، دارای بیمه حوادث هستند و در صورت بروز حوادث احتمالی، شرکت بیمه گر مطابق با تعهداتش، ملزم به جبران خسارات مسافران است.

میزان بار مجاز:

در طول سفر با اتوبوس، می توانید تا ۲۰ کیلوگرم بار همراه خود داشته باشید و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست. مسئولیت نگهداری از وسایل و بار، به عهده شرکت مسافربری است. هنگامی که وسایل خود را به شرکت مسافربری تحویل می دهید، برچسبی دریافت می کنید که نشان می دهد بار متعلق به شما است.

رستوران های بین راهی را فراموش کنید:

تقریبا هیچ رستوران بین راهی مطمئنی نمی توانید پیدا کنید که از سطح استاندارد و بهداشت قابل قبولی برخوردار باشد. اگر مجبور هستید در این رستوران ها غذا بخورید، برای ارزیابی سطح بهداشت آن ها می توانید به شرایط دستشویی ها، لباس کارگران، نظافت میز ها و سرویس غذاخوری توجه کنید. بهتر است زمانی که به مقصد رسیدید به بهترین رستوران رشت بروید.

حق و حقوق مسافران اتوبوس

به یاد داشته باشید که برای هر اقدامی در زندگی، لازم است از حق و حقوق خود آگاهی داشته باشید. اما اگر مسافر اتوبوس هستید آیا می دانید حق و حقوق مسافر در سفر با اتوبوس چیست؟

آگاهی از مسیر سفر و جاده ها و شهر هایی که قرار است از آن ها عبور کنید، از حقوق شما است. شرکت های مسافربری هنگام صدور بلیط، مسیر سفر را به اطلاع مسافران می رسانند. همچنین رعایت نرخ مصوب خدمات حمل و نقل مسافر با اتوبوس، هر سال توسط وزارت راه و ترابری تعیین می شود. علاوه بر این شرکت های مسافربری موظف هستند در صورت تمایل مسافر، بدون دریافت هزینه اضافه، بلیط صادر شده را تمدید نمایند. به علاوه شرکت های مسافربری لازم است کاملا مطابق با ساعت درج شده بر روی بلیط حرکت کند و به مقصد برسد.

اما در سفر با اتوبوس در نظر داشته باشید که اگر تا یک ساعت پیش از حرکت اتوبوس از سفر منصرف شوید، شرکت‌ مسافربری باید ۹۰ درصد کل مبلغ بلیط را به شما باز گرداند. همچنین در صورت بروز نقص فنی و کنسل شدن سفر، شرکت مسافربری وظیفه دارد تا بدون دریافت هر گونه هزینه اضافی، در اسرع وقت وسیله مناسب دیگری را فراهم کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آشنایی با ادویه جات مناسب برای هر غذا + نکات مهم در استفا...
معرفی چند مورد از بهترین هتل های رشت
بهترین روش نگهداری انواع نان در منزل به همراه نکات مهم
نکات طلایی در مزه دار کردن جوجه کباب
نکات لازم به توجه در طبخ برنج
معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران
ایده سورپرایز تولد دوستان و عزیزانتان در رستوران
نحوه تشخیص زعفران اصل
چند مورد از مزایای سیستم سفارش آنلاین غذا
چند گام مهم برای سفر در دوران کرونا
نقش و تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری آن
معرفی بازار بزرگ رشت

دیدگاهتان را بنویسید