چند مورد از نوشیدنی های مناسب بعد از غذا

چند مورد از نوشیدنی های مناسب بعد از غذا

This post is also available in: English فارسی العربية

چند مورد از نوشیدنی های مناسب بعد از غذا

وقتی صحبت از نوشیدنی می شود، ذهن ما به سمت نوشیدنی هایی می رود که اکثرا همراه با غذا آن ها را مصرف می کنیم. نوشیدنی هایی مانند آب، دوغ، نوشابه و … که از نوشیدنی های رایجی می باشد که همراه یا بعد از غذا در مهمانی ها و روزهای عادی مصرف می شود. اما باید توجه شود که از نوشیدنی های مناسب بعد از غذا مصرف کرد تا با مشکل مواجه نشویم.

زمانی که ما برای صرف غذا به رستوران های زیبای رشت می رویم برایمان انتخاب نوشیدنی مناسب با غذاهای بی نظیر این شهر بسیار سخت می شود. در این مطلب یکی از بهترین رستوران ها در رشت، رستوران گردشگری ریژان برای شما چند مورد از نوشیدنی های مناسب که پس از غذا می توان از آن ها استفاده کرد را برای شما گفته است. تا در انتخاب نوشیدنی مناسب تصمیم بگیرید.

چند مورد از نوشیدنی های مناسب برای بعد از غذا

برخی از افراد در هضم غذا مشکل دارند. یعنی پس از خوردن غذا احساس سنگینی می کنند و دستگاه گوارششان آن طور که باید عمل نمی کند.

روش های ساده و کارآمدی برای مقابله با مشکل هضم غذا وجود دارد. شما با تهیه نوشیدنی های ساده ای مس توانید به دستگاه گوارشتان در هضم غذا کمک کنید. در ادامه مطلب نام برخی از این نوشیدنی ها برایتان گفته شده است.

آب

آب بهترین نوشیدنی موجود برای تامین آب بدن می باشد و اگر در بین غذا نوشیده شود به عبور غذا از روده‌ها کمک می‌کند. اما اگر در هضم غذا مشکل دارید و پس از صرف غذا در معده‌تان احساس سنگینی می‌کنید نباید در حین غذا آب بنوشید. برای رفع مشکل شما لازم است که آب را قبل و بعد از غذا میل کنید تا آنزیم هایی که حین غذا خوردن ترشح می‌شوند رقیق نشوند و گوارش غذا با مشکل مواجه نشود. توجه داشته باشید که آب همچنین باعث کاهش حالت تهوع در برخی از خانم‌های باردار می‌شود. درست است که این روش موقتی است اما در هر حال ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای مقابله با حالت تهوع محسوب می‌شود.

آب های گازدار

آب های گازدار برای بهبود و تسریع هضم غذا کارساز هستند. این آب‌ها حاوی سدیم، کلسیم و منیزیم هستند که باعث کاهش احساس سنگینی بعد از صرف غذا می‌شوند. البته بهتر است از زیاده‌روی در مصرف این آب‌ها بپرهیزید به خاطر اینکه حاوی سدیم هستند.

 چای سبز به همراه آنتی‌اکسیدان

در طب سنتی چینی، چای سبز را برای رفع مشکلات گوارشی و سرعت بخشیدن به دفع الکل و دیگر سموم از بدن استفاده می‌کردند. نتایج پژوهش‌های جدید ثابت کرده است چای سبز به حذف چربی‌های بدن و کاهش وزن نیز کمک زیادی می‌کند.

با این حال اگر از مشکلاتی مانند مشکلات کبدی رنج می‌برید و یا باردار هستید و یا بچه شیر می‌دهید در مصرف این چای زیاده‌روی نکنید. افراد می‌توانند در طول روز با نوشیدن چای سبز علاوه بر دریافت آنتی اکسیدان به بهبود گوارش خود نیز کمک کنند.

آب سبزیجات

اگر در مصرف غذای چرب زیاده روی می کنید، آب سبزیجات انتخاب مناسبی است. آب هویج، کلم، خیار و تربچه موارد مناسبی هستند. لازم است که بلافاصله آب این سبزیجات را مصرف کنید تا از تمام خواص آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین آب هویج به تنهایی نیز برای رفع مشکلات گوارشی موثر عمل می‌کند.

آب گرم همراه با لیموترش

لیموترش تمیزکننده کبد است،همچنین ویتامین C بدن را نیز تامین می کند و به هضم و دفع چربی‌ها کمک زیادی می‌کند. لیمو ترش سبب تحریک عملکرد کلیه‌ها شده و شما را از شر توکسین ها یا همان سموم زائد خلاص می‌کند.

ترکیب لیموترش با آب گرم به آرامی دستگاه گوارش را تحریک کرده و همچنین به تامین آب بدن نیز کمک می‌کند. این نوشیدنی مفید احساس سنگینی بعد از غذا را برطرف می‌کند.در بعضی از موارد خانم‌های باردار از این نوشیدنی ساده برای کنترل و کاهش حالت تهوع استفاده می‌کنند. اما بهتر است که از برش‌های لیموترش تازه استفاده کنند.

نوشیدنی های کولا

مصرف مقدار کمی از این نوشیدنی به هضم برخی مواد غذایی کمک می‌کند. با این حال استفاده این نوشیدنی به طور مرتب و افراطی برای بدن مضر می باشد. چون به جداره‌ی دستگاه گوارش آسیب می رساند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران
غار دربند رشی اولین سکونتگاه بشر در ایران
میان وعده های مناسب کودکان
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
چند ترفند در آشپزی که به شما کمک می کند
نحوه بخارپز کردن کلم بروکلی برای اضافه کردن به غذاهای مختلف
بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن
جاذبه های گردشگری اصفهان
8 مورد از مقوی ترین دمنوش ها برای درمان بیماری ها
نحوه تشخیص زعفران اصل
جاذبه های گردشگری سیاهکل بهشت روی زمین
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن

دیدگاهتان را بنویسید