چند غذا خوشمزه با حبوبات + دستور پخت آن ها

چند غذا خوشمزه با حبوبات + دستور پخت آن ها

This post is also available in: English فارسی العربية

چند غذا خوشمزه با حبوبات + دستور پخت آن ها

حبوبات دانه های خوراکی ای هستند که دارای مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی می باشند. وجود تنوع بالا در حبوبات سبب شده تا در آشپزی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد و افراد انواع غذا با حبوبات را در زندگی روزمره خود طبخ کنند. در سراسر ایران غذاهای متنوعی وجود دارد که در مواد اولیه آن ها حبوبات وجود دارند. در مطلب زیر طرز تهیه چند غذا با حبوبات برایتان تهیه شده است.

طرز تهیه غذا با حبوبات

علاوه بر اینکه انواع غذاها را می توان با استفاده از حبوبات تهیه کرد. در کنار این ها چندین غذا با حبوبات تهیه می شوند که معولا افرادی که بنا به دلایل متفاوت به دنبال کاهش وزن هستند، مصرف می کنند.

طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی (رژیمی)

مواد لازممقدار
لوبیا چشم بلبلینصف لیوان
گوجه فرنگی1 عدد
ذرت کنسروی4 قاشق غذاخوری
جعفری و گشنیز خرد شده2 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد کوچک
آبلیمونیم قاشق
سرکه بالزامیکیک قاشق
نمک و فلفلبه میزان لازم

لوبیا های چشم بلبلی را یک شب بگذارید خیس بخورد. سپس آن ها را بپزید و نمک را در اواخر پخت به لوبیاها اضافه نمایید. پس از خنک شدن موادتان را خرد کنید و به همراه لوبیا و ذرت مخلوطشان کنید. آبلیمو و سرکه بالزامیک به همراه ادویه جات به مواد سالادتان اضافه کنید و ظرف را یک الی دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه بگیرد و میل کنید.

طرز تهیه کوکوی عدس

مواد لازم مقدار
عدسنیم لیوان
پیاز1 عدد
فلفل دلمه اینصف یک عدد
پنیر صبحانه50 گرم
تخم مرغ2 عدد
پودر آویشن1 قاشق
نمک و فلفلبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

عدس را چند ساعت بگذارید خیس بخورد. عدس ها را با مقداری آب و روغن بگذارید بپزدو در آخر کمی نک هم به آن ها اضافه کنید. عدس ها برا استفاده از چرخ گوشت یا کوشت کوب له کنید و در ظرفی بریزید. سپس پیاز را رنده کنید و به همراه عدس ، تخم مرغ هاف فلفل دلمه ای ریز شده ، پنیر ریز شده و ادویه جات به خوبی مخلوط کنید. ماهیتابه ای نچسب انتخاب کنید و به میزان لازم در آن روغن بریزید و بعد کوکو های ,دس را در آن سرخ کنید و با دورچین مناسب سرو کنید.

طرز تهیه ترش تره گیلانی

مواد لازممقدار
لوبیا چیتی و عدسمجموعا 500 گرم
آدر برنج1/2 پیمانه
اسفناج 1 کیلوگرم
سبزی مخلوط 500 گرم
تخم مرغ3 الی 4 عدد
سیر1 یا 2 بوته
روغن و نمکبه میزان لازم
آب نارنج یا رب نارنجبه میزان لازم

ترش تره از غذاهای گیلانی و شمالی می باشد که چه در بین گیلانیان و چه در شهرهای دیگر طرفداران بسیاری دارد. اگر به گیلان رفته باشید حتما آن را در بهترین رستوران های رشت امتحان کرده اید. در اینجا رستوران ریژان به عنوان بهترین رستوران در رشت برای شما طرز تهیه آن را قرار داده است.

در ابتدا لوبیا چیتی و عدس را به همراه پیاز سرخ شده بگذارید تا کاملا بپزد. سیر را بکوبید و با مقداری روغن سرخ کنید. سپس سبزی هایتان را خرد کنید و به ظرفی که در آن سیر را سرخ کنید بریزید و تفت دهید. این مواد تفت داده شده را درون ظرف حبوبات می ریزیم و اسفناج را به صورت درشت خرد می کنیم و می گذاریم که با موادمان به خوبی بپزد.

آرد برنج را در مقداری آب سرد بریزید و داخل ظرف غذایتان بریزید و مرتب هم بزنید تا به خوبی در غذا حل شود. زمانی که غذایتان به سفتی یک آش معمولی رسید، آب نارنج و تخم مرغ ها را به همراه نمک به به غذای اضافه می کنیم. یکی دو جوش که خورد غذایتان آماده است و می توانید سرو کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه هلو کباب اصیل کرمانشاهی به روش رستورانی
طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه به روش رستورانی
طرز تهیه غذاهای متنوع با نودل
دانستنی های عجیب غذایی و خوراکی ها
طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان
خورشت ناردون اصیل گیلانی
طرز تهیه چند غذای رژیمی ساده و کم کالری
خورشت خلال کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
طرز تهیه چلو گوشت مجلسی با طعمی لذیذ
روش تهیه و نگهداری سالاد الویه
معرفی انواع غذاهای ملل مختلف
معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران

دیدگاهتان را بنویسید