نقش و تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری آن

نقش و تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری آن

This post is also available in: English فارسی العربية

نقش و تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری آن

غذا از اساسی ترین و با ارزش ترین پایه های صنعت گردشگری به شمار می رود. همواره تامین خوراک گردشگران و مسافران با انواع غذاها به خصوص غذاهای بومی و محلی که از طعم و جذابیت ویژه ای نیز برخوردار باشد حائز اهمیت است. استان گیلان و شهر رشت به عنوان قطب تنوع غذایی کشور با بیش از 170 نوع غذای بومی همواره مورد توجه گردشگران و مسافران قرار داشته است. بنابراین با توجه به اهمیت تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری استان گیلان در این بخش به بررسی این مورد و عومال موثر بر آن می پردازیم.

صنعت گردشگری غذایی رشت

از مهمترین نوع گردشگری می توان به صنعت گردشگری غذایی اشاره کرد. این صنعت با گسترش اوقات فراقت و تمایل به مسافرت و گردشگری روز به روز در حال افزایش است. با توجه به تنوع غذایی موجود در استان گیلان و وفور مواد غذایی به دلیل آب و هوای خاص آن به خصوص شهر رشت که نقش عمده ای را در صنعت گردشگری این استان ایفا می کند، پتانسیل گردشگری غذایی بالایی را می توان مشاهده کرد.

اهمیت غذا و خوراک خصوصا غذاهای بومی در تمام جهان رو به افزایش است. در سال های اخیر نام شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو به ثبت رسیده است. همین باعث شده است توجه به این شهر در صنعت گردشگری غذایی به شدت افزایش یافته است. این توجه باعث افزایش انواع رستوران ها خصوصا رستوران های بومی و محلی در رشت شده است. که این امر خود بزرگترین جاذبه گردشگری این استان به شمار می رود.

غذاهای استان گیلان و شهر رشت عموما از مواد کاملا ارگانیک تهیه می شوند. از همین رو این شهر می تواند مورد توجه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی زیادی قرار بگیرد.  قطعا این توجه موجب افزایش درآمدزایی برای این شهر و استان باشد.

تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری

همواره رستوران ها به عنوان مهمترین و بزرگترین مراکز ارائه غذا شناخته شده اند. بنابراین رستوران ها می توانند نقش به سزایی را در جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگری ایفا کنند. رستوران های رشت با ارائه انواع غذاهای متنوع گیلانی که همواره طرفداران بسیار زیادی در بین گردشگران و مسافران داخلی و خارجی دارد گیلان را به یکی از قطب های گردشگری تبدیل خواهند کرد. ارئه غذاهای با کیفیت همراه با طعم و رنگ مناسب در بهترین رستوران های رشت می تواند هر ساله هزاران نفر را به قصد تجربه مجدد این طعم و مزه های متنوع و خاص به گیلان و رشت بکشاند.

رستوران گردشگری ریژان به عنوان بهترین رستوران در رشت با ارائه بهترین و با کیفیت ترین غذاهای بومی گیلان و کرمانشاه آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می باشد. باشد که گامی مهم در جهت بهبود وضعیت صنعت گردشگری این استان باشیم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

خوشمزه ترین غذاهای دنیا متعلق به کدام کشورها هستند؟
رشت شهر خلاق خوراک شناسی
چند مورد از مزایای سیستم سفارش آنلاین غذا
غذای مناسب برای طبیعت گردی و سفرهای کوتاه
معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران
نحوه تشخیص زعفران اصل
کمپینیگ در طبیعت و نکات مهم در حفاظت از محیط زیست
برگزاری مراسم تولد در بهترین رستوران رشت
اهمیت و فواید خوردن صبحانه| تاثیرات مثبت صبحانه
چند گام مهم برای سفر در دوران کرونا
مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی

دیدگاهتان را بنویسید