نرگسی رژیمی و فواید آن برای بدن

نرگسی رژیمی و فواید آن برای بدن

This post is also available in: فارسی

اگر دوست دارید غذایی میل کنید که کم کالری و پرخاصیت باشد. و در کنار آن بسیار لذیذ و خوشمزه باشد نرگسی رژیمی همان غذایی است. که به دنبال آن هستید. در ادامه مطلب با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تا طرز تهیه نرگسی رژمی و فواید آنبرای بدن را بریاتان شرح دهد.

خواص این غذای دلچسب

نرگسی یک غذای لذیذ و پرخاصیت و متعلق به خطه شمال کشور است. همانطور که میدانید اصلی ترین پایه این غذا اسفناج است. اسفناج سرشار از خاصیت است. همچون بهبود کنترل گلوکز خون در افراد دیابتی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود سلامت استخوان و همچنین تأمین مواد معدنی و ویتامین ها،  پروتئین، آهن و…. خواص اسفناج آنقدر زیاد است که نمیتوان تک تک آن ها را نام برد. این سبزی بی نظیر در کنار خواصی که دارد بسیار کم کالری است. باید بدانید دلیل نامگذاری این غذا به نرگسی برگرفته از رنگ‌های سفید و زرد تخم مرغ و تشبیه آن به گل نرگس است. در ادامه با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تا طرز تهیه نرگسی رژیمی را در اختیارتان قرار دهد.

طرز تهیه نرگسی رژیمی

موادلازم

برای تهیه این غذای دلپذیر شما به پانصد گرم اسفناج تازه، دو عدد پیاز، چهار عدد تخم مرغ، چهار حبه سیر و نمک و فلفل نیاز دارید. (در صورت تمایل قارچ)

نرگسی رژیمی و فواید آن برای بدن

طرز تهیه

باید اسفناج‌ها آن‌ها را بدون افزودن آب داخل یک قابلمه بریزید و در قابلمه را ببندید. و روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید برای مدت زمان پانزده دقیقه اسفناج‌ها بپزند. سپس پیاز ها را پوست کنده و بشورید. و به صورت خلالی خرد کنید. پیاز‌های خلال شده را با روغن تفت دهید. تا نرم و سبک شوند. همچنین ۴ حبه سیر را رنده کرده و سیر رنده شده را به پیاز‌ها اضافه کرده تا سیر‌ها نیز تفت داده شوند. بعد از اینکه سیر و پیاز را تفت دادید. نوبت افزودن اسفناج‌های پخته شده است. اسفناج پخته شده را نیز به تابه اضافه کرده و تفت دهید. در مرحله آخر نمک و فلفل را اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید. سپس تخم مرغ‌ها را روی اسفناج بشکنید. و اجازه دهید تا با حرارت ملایم پخته شود. غذای خوشمزه و رژیمی شما آماده است. نوش جانتان.

نرگسی در رژیم لاغری

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم حجم زیادی از نرگسی اسفناج است. اسفناج به دلیل داشتن فیبر زیاد با پر کردن حجم معده مانع از پر خوری میشود و در نتیجه به کاهش وزن شما کمک میکند. اگر کلسترول بالایی دارید. از این غذا زیاد مصرف نکنید. چرا که در تهیه این غذا از تخم مرغ استفاده میشود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. خاصیت غذایی نرگسی بسیار بالا است. بهتر است از این غذا در حد متعارف استفاده شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه میوه خشک در خانه و فواید آن
برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟
فینگرفود چیست؟ معرفی انواع فینگرفود
آموزش سبزی پلو با تن ماهی یا پلوتن
فواید و طرز تهیه سالاد اندونزی
تهیه املت ایتالیایی یا فریتاتا به روش رستورانی
طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه
خواص و طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه
خواص شلغم و طرز تهیه آش شلغم به روش رستورانی
طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و رستورانی
طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده و خوشمزه
معرفی فینگرفودهای ساده و خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید