معرفی گوشت مناسب برای هر غذا

معرفی گوشت مناسب برای هر غذا

This post is also available in: English فارسی العربية

معرفی گوشت مناسب برای هر غذا

احتمالا برایتان پیش آمده است که هنگام خرید گوشت به این موضوع فکر کنید که کدام گوشت مناسب برای هر غذا می باشد. اگر با ما در بلاگ رستوران گردشگری ریژان، بهترین رستوران در رشت همراه باشید پاسخ سوالاتتان را دریافت می کنید.

انتخاب گوشت مناسب برای هر غذا بسیار در طعم غذا تاثیر دارد. خورشت ها از غذاهای سنتی ایران هستند که در اکثر آن ها گوشت استفاده می شود. که طرز تهیه هرکدام بستگی به ذائقه ی مردم هر شهر دارد. از گوشت در انواع غذاها بهره گرفته می شود و تاثیر به سزایی در طعم غذاها دارد.

انواع گوشت برای انواع غذا

گوشت گوسفندی یا بره به گوشتی استخوان‌دار گفته می شود که چربی آن نسبت به چربی گوشت گاو کمتر است. طبع گوشت گوساله و گاو سردتر از طبع گوشت گوسفند است به همین دلیل برخی تمایل بیشتری به خوردن گوشت گوسفند دارند. همچنین گوشت گاو ارزان‌تر از گوشت گوسفند می باشد و جالب است بدانید گوشتی که قرمز کمرنگ و استخوان اطراف آن متمایل به صورتی و چربی آن سفید باشد، گوشت حیوان جوان و نرم و آبدار است. گوشت قرمز پر رنگ با چربی به رنگ زرد مایل به خاکستری متعلق به حیوان پیر است.

گوشت مناسب برای انواع سوپ، همبرگر، کتلت و خورشت‌

گوشت گردن از مطبوع ترین قسمت های گوشت گوسفند می باشد. گوشت گردن را می توان به تکه های کوچک خرد کنید و در طبخ انواع خورشت ها استفاده کنید. خوشمزه ترین تکه ها قسمت هایی از گوشت است که یک تکه از گوشت یکرنگ به همراه لایه ای چربی در کنار هم قرار گرفته شده باشند.

همچنین گوشت اطراف گردن به دلیل تحرک بیشتر برای سوپ ، آبگوشت ، همبرگر و کتلت بسیار مناسب است. گوشت گردن خواص متعددی دارد که عبارتند از وجود قابل توجه ای امگا 3 و پروتئین.

گوشت گوسفند دارای مقدار زیادی آهن است که آهن موجود در گردن گوسفند به راحتی جذب بدن شده و به سادگی هضم می شود. خوردن مقداری گوشت گردن 20 درصد از آهن مورد نیاز یک مرد و 12درصد آهن مورد نیاز یک زن را روزانه تامین می کند. این گوشت برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

برای طبخ گوشت گردن چربی های اضافه را می توانید از گردن جدا کرده و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. نیمی از چربی هایی که در لاشه گوسفند وجود دارد اشباع نشده است. به همین خاطر خوردن آن ضرر خاصی برای افراد نداشته و موجب خوشمزه تر شدن غذا نیز می‌شود.

گوشت مناسب برای تهیه کباب دنده یا شیشلیک

گوشت دنده از دیگر قسمت های لذیذ گوشت گوسفند است. این گوشت نرم، ترد، پرچرب، لطیف و خوش طعم است. از دنده گوسفندی برای تهیه یکی از محبوب ترین انواع کباب یعنی کباب دنده که به شیشلیک معروف است، استفاده می کنند. رستوران ریژان از رستوران های محبوب رشت کباب دنده کرمانشاهی را برای شما به صورت اصیل سرو می کند که می توانید از طعم لذت بخش آن لذت ببرید.

گوشت مناسب برای انواع کباب ها

گوشت سینه و سر سینه که از قسمت های زیر شکم گوسفند است. سینه گوسفند باید به آرامی پخته شده و قسمت چربی آن جدا شود. می توان سینه را از دنده ها جدا کرد و با سبزیجات معطر آن را طبخ کرد. این گوشت مناسب برای خورشت، انواع کباب می باشد و بسیار لذیذ می باشد. همچنین گوشت سرسینه که در جلوی قفسه سینه حیوان قرار گرفته، بسیار خوش طعم و برای انواع غذاها بکار می رود.

گوشت مناسب برای انواع خورشت های ایرانی

گوشت سردست از قسمت های زیر زانوی گوسفند می باشد. که بصورت پهن و مسطح است. سردست تقریبا 27 درصد از وزن لاشه را تشکیل می‌دهد و شامل ماهیچه های دست و شانه است. شانه گوسفند در نیمه پایینی بدن گوسفند قرار دارد که این قسمت به دلیل وجود استخوان، ارزان تر از قسمت ران است. می توان کباب خوشمزه ای از این قسمت همراه با سبزیجات معطر تهیه کرد. از گوشت سردست برای تهیه انواع خورشت ها مورد استفاده قرار می گیرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم
چند مورد از نکات مهم در انتخاب رستوران بین راهی
8 مورد از مقوی ترین دمنوش ها برای درمان بیماری ها
معرفی عجیب ترین غذا های دنیا
معرفی زیباترین آبشارهای ایران (2)
بهترین رستوران در رشت
چند مورد از آداب صحیح غذا خوردن و رفتار مناسب در رستوران
چند گام مهم برای سفر در دوران کرونا
مزیت بازاریابی آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی رستوران ها
اهمیت و فواید خوردن صبحانه| تاثیرات مثبت صبحانه
طبیعت زیبای چابکسر گیلان
زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران (3)

دیدگاهتان را بنویسید