معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران

معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران

This post is also available in: English فارسی العربية

معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران

رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت شده است. اگر توجه کرده باشید کاملا مشخص است که این شهر و استان گیلان دارای تنوع غذایی بالایی است و چقدر در دستور هر کدام از غذاها خلاقیت وجود دارد. در لیست غذاهای گیلانی می توانید موارد زیادی غذای گیلانی برای گیاهخواران مشاهده کرد. البته در دستور پخت برخی غذاهای گیاهی گیلانی تخم مرغ وجود دارد، این غذاها مناسب گیاهخوارانی است که در رژِیم غذایی خود ممنوعیتی در مصرف تخم مرغ ندارند.

چند غذای گیاهی گیلانی برای گیاهخواران

در این مطلب بلاگ رستوران گردشگری ریژان، بایتان طرز تهیه چند غذا گیاهی گیلانی را در نظر گرفته است. که هم افراد عادی که هر غذایی میخورند می توانند از آن استفاده کنند و هم برای گیاهخواران قابل استفاده است.

این غذاها را می توانید هم در خانه با مواد اولیه تازه درست کنید و میل کنید و هم اینکه در سفر به رشت در رستوران های زیبای رشت و بهترین رستوران ها در رشت طعم جذاب این غذاها را امتحان کنید.

معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران

طرز تهیه کویی تره

کویی تره از غذاهای محلی استان گیلان است. این غذا از ترکیب کدو حلوایی و سیر می باشد، که طعم لذیذی را به وجود می آورد. این غذا را می توان در مدت زمان کوتاهی تهیه کرد که هم بصورت سر و هم بصورت گرم سرو می شود.

مواد لازممقدار
کدو حلوایینصف عدد
گردو150 گرم
سیرسه حبه
رب انار, رب گوجه فرنگی و شکر از هر کدام دو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و گلپربه مقدار لازم

ابتدا سیر را همراه گوشت کوب کاملا له کنید، سپس در روغن سرخ کرده. بعد پوست کدو را که از قبل پخته اید، جدا کنید. کدو را به صورت پوره در بیاورید و در همان تابه ای که سیر را سرخ کرده اید بریزید. مواد را به خوبی مخلوط کنید. سپس گردوی ساییده‌ شده، رب انار، رب گوجه‌ فرنگی، آب، نمک، فلفل، زردچوبه و شکر را در قابلمه بریزید و به مدت دو ساعت با حرارت ملایم بجوشانید. کدو، سیر، گلپر و ادویه را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط غلیظی بدست بیاورید. پس از آماده شدن می توانید آن را با برنج نیز سرو کنید.

طرز تهیه میرزا قاسمی

میرزا قاسمی از غذاهای محلی گیلانی می باشدف که در سراسر کشور محبوبیت دارد. همچنین برخی این غذا را به عنوان پیش غذا نیز مصرف می کنند.

مواد لازممقدار
بادمجان5 عدد
گوجه فرنگی3 عدد
سیریک بوته
تخم مرغ3 عدد
نمک، فلفل، روغنبه میزان لازم
معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران

در ابتدا بادمجان ها را کباب می کنیم. سپس پوست آن ها را گرفته و بصورت دلخواه له یا ساطوری می کنیم. گوجه فرنگی ها را در آب جوش قرار می دهیم تا پوست آن به راحتی کنده شود. بعد از گرفتن پوست گوجه ها آن را هم خرد می کنیم.

سیر را کوبیده و در ماهیتابه ای میریزیم و کمی سرخ می کنیم. بادمجان و گوجه ها را به ماهیتابه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا آب آن ها به خوبی گرفته شود و کمی روغن بیفتد.

حال نمک و فلفل را به موادمان اضافه می کنیم و سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم و آن قدر هم می زنیم تا خودش را بگیرد و به خوبی با غذا مخلوط شود. غذایتان که آماده شد می توانید بصورت دلخواه آن را تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه پنیر برشته

پنیر برشته از غذاهای محلی گیلانی می باشد. این غذا را همچنین با نام املت گیلانی نیز می شناسند. گیلانی ها معمولا این غذا را با استفاده از پنیر محلی تهیه می کنند که طعم بی نظیری ایجاد می کند.

مواد لازممقدار
پنیر محلی یا صبحانه150 گرم
تخم مرغ3 عدد
سیر رنده شده4 حبه
شوید خشکبه میزان لازم
کره40 گرم
نمک، فلفل و زرچوبهبه میزان لازم
معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران

در ابتدا کره را در ماهیتابه بریزید و سیر را در آن سرخ نمایید. پس از تفت دادن سیر پنیر را به آن ا ضافه نمایید و بگذارید نرم شود و تفت بخورد. می توانید از هر پنیری ک در دسترس دارید استفاده کنید. سپس ادویه جات و شوید خشک را ب ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید تفت بخورد. در آخر تخم مرغ ها را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حال می توانید آن را بصورت دلخواه سرو کنید.

شما می توانید طرز تهیه کال کباب اصیل گیلانی یکی دیگر از غذاهای بدون گوشت گیلانی را نیز در بلاگ مشاهده کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آموزش تهیه رولت اسفناج خوشمزه مجلسی
دستور تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی به همراه چند نکته مهم ...
روش تهیه یک مدل اسموتی توت فرنگی خوشمزه برای صبحانه
طرز تهیه چلو گوشت مجلسی با طعمی لذیذ
چند مورد از خاصیت سبزیجات به همراه طرز تهیه 2 غذای گیاهی
طرز تهیه سوپ بروکلی با پنیر
روش تهیه چند غذای سبک برای شام
آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی
طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه به روش رستورانی
دستور پخت چند نوع غذا با لوبیا سبز
طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه
معرفی تندترین غذاهای جهان

دیدگاهتان را بنویسید