فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب

فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب

This post is also available in: English فارسی العربية

فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب

با استفاده از چندین مواد مناسب و چند ترفند ساده می توان طعم خوب و دلنشین گوشت کبابی و گریل شده را چندین برابر بهتر کرد. دانستن فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب از موارد مهم برای درست کردن یک کباب خوب است. این مهم نیست که گوشت چه نوعی است، گوشت گاو، مرغ، بره، گوساله یا ماهی. در هرصورت برای مزه دار کردن گوشت کباب احتیاج به مرینیت است. بهترین رستوران در رشت، رستوران گردشگری ریژان همراه با کباب هایی که طعمی دلنشین و فوق العاده دارد میزبان افراد می باشد.

چند مورد از مواد اولیه برای مرینیت کردن کباب

  • نمک: نمک جز پایه و اساس گوشت کبابی است. همچنین کباب سبب جذب مواد مرینیت به گوست نیز می شود. نمک در ترکیب با دیگر ادویه‌ها و گیاهان طعم‌دهنده در مرینیت، طعم گوشت را لذیذ می کند و سبب می‌شود که رطوبت مرینیت در تمام بخش‌های گوشت، حتی قسمت‌های خشک آن هم جذب گوشت شود.
  • روغن: روغن از مواد ضروری مرینیت کباب است. اکثر گیاهان طعم‌دهنده و ادویه جات طعم و عطر خود را هنگام ترکیب با روغن نشان می‌دهند. روغن زیتون، روغن دانه انگور، روغن کنجد و روغن آووکادو از روغن های پرکاربرد افراد در ترکیب مرینیت کباب هستند.
  • شکر یا عسل: مواد شیرینی که به شکل شکر یا عسل به مواد مرینیت اضافه می‌شود طعم بیشتری به گوشت می بخشد و علاوه بر آن هنگام کباب شدن، رنگ سطح کباب را نیز زیباتر می‌کند. شکر را داخل مواد مرینیت قاطی کنید یا مستقیم روی گوشت بمالید. می‌توانید از مربا، شکر قهوه‌ای، سس گوجه، استویا، شربت افرا و نوشابه هم استفاده کنید.
  • سس سویا: اگر می خواهید طعمی استثنائی را تجربه کنید از این سس استفاده کنید. سس سویا حاوی اسید گلوتامیک است که باعث تقویت طعم و نرم کردن گوشت می شود.
  • گیاهان و ادویه جات طعم دهنده: هر چقدر میزان ادویه جات و گیاهان طعم دهنده در مرینیت بیشتر  باشد، گوشت کبابی خوش‌مزه‌تر و نرم‌تر خواهد شد.
  • یک ترکیب اسیدی: در نرم کردن گوشت کبابی نیاز است از یک ترکیب اسیدی نیز استفاده کنید. برای مثال سرکه بازامیک، سرکه انگور قرمز، لیمو، نارنج، گریپ فروت، ماست و دوغ از موارد قابل استفاده هستند.

 

چند نکته برای مزه دار کردن گوشت

قبل از مرینیت کردن، گوشت را با چنگال سوراخ کنید

مواد مرینیت وقتی بر روی گوشت مالیده می شود تنها تا عمق سه میلی متری نفوذ می کند و به همین دلیل بهتر است برای اینکه تمام گوشت به خوبی نرم و مزه دار شود به کمک چنگال یا چاقو بر روی آن سوراخ یا برش هایی ایجاد کنیم تا به خوبی نرم و مزه دار شود.

برای مزه دار کردن گوشت، آن را کاملا با مرینیت بپوشانید

برای اینکه گوشت به خوبی مزه دار شود بهتر است همه جای آن را به صورت یکنواخت با مواد بپوشانیم. برای این کار می توانید مواد را به همراه گوشت را در کیسه نایلونی بریزید و آن را تکان دهید تا مواد کاملا به گوشت آغشته شود و یا در ظرفی بریزید و روی آن سلفون بکشید.

 

گوشت را مدت زیادی در مواد بخوابانید

هر چقدر گوشت شما ساعات بیشتری در مواد بماند کباب شما لذیذتر خواهد شد. البته باید حواستان باشد که زمان خواباندن گوشت‌ها به مدت طولانی در مواد مرینیت، به خصوص نوع اسیدی آن، می‌تواند سبب ایجاد مواد سمی ایجاد شود.

از مرینیت تنها یکبار استفاده کنید

وقتی گوشت خام را داخل مواد می‌خوابانید، آب گوشت خام نیز با این مواد ترکیب می‌شود. به همین دلیل نباید دوباره از آن استفاده کنید.

گوشت را کامل بپزید

مرینیت هرچقدر گوشت را خوش طعم و نرم کند اما باید به طرز صحیحی آن را بپزید تا به خوبی پخته شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

دستور تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی به همراه چند نکته مهم ...
روش تهیه چای لاته با طعمی بی نظیر
طرز تهیه شرینی رژیمی خوشمزه و سالم
فوت و فن و راز درست کردن زرشک پلو با مرغ مجلسی
خواص و طرز تهیه آش ماست سنتی ایران
خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی
روش تهیه فوتوچینی ایتالیایی با سس آلفردو
دستور تهیه چند ترشی خانگی و خوشمزه گیلانی
دانستنی های عجیب غذایی و خوراکی ها
پلو دنده کباب اصیل کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
آموزش سوپ رشته با مرغ
طرز تهیه یک دسر سالم با هلو

دیدگاهتان را بنویسید