طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان

طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان

This post is also available in: فارسی

با نام گیلان شما را به سرعت به یاد طبیعت سرسبز، دریای بیکران، مردمان خونگرم و صد البته غذاهای خوشمزه می اندازد. گیلان به تنوع غذای محلی معروف است. و یکی از قطب های شکم گردی کشور محسوب میشود. جالب است بدانید که جهانیان نیز گیلان را با غذاهای خوشمزه اش میشناسند. چرا که گیلان از نظر تنوع غذایی به ثبت جهانی در سازمان یونسکو رسیده است. در ادامه همراه با بهترین رستوران در رشت باشید. تا طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه را بادمجان را در اختیارتان قرار دهد.

فواید بادمجان از نظر بهترین رستوران در رشت

بادمجان در واقع عضوی از خانواده ی میوه ها محسوب میشود. بادمجان بومی شبه‌قاره هند است. این میوه محبوب و پرطرفدار تقریبا در اکثر غذاهای محلی گیلانیان وجود دارد. از این رو خوب است بدانید که این گیاه چه فواید خواصی برای بدن دارد. بهترین رستوران در رشت از جمله فواید بادمجان را برای بدن کمک به هضم غذا، کاهش وزن، پتانسیل ضد سرطان، سلامت استخوان، جلوگیری از کم‌خونی، بهبود عملکرد مغز، سلامت قلب، دیابت، جلوگیری از نقص مادرزادی، جوان سازی پوست صورت، درمان کبد چرب اشاره کرد.

معرفی 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان

همانطور که بیان کردیم در اکثر غذاهای محلی گیلانیان بادمجان استفاده میشود. اما در این مطلب بهترین رستوران در رشت 4 مورد از غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان را معرفی خواهد کرد. و طرز تهیه هریک را در اختیارتان قرار خواهد داد.

  • میرزا قاسمی
  • خورشت شش‌ انداز بادمجان
  • بادمجان ورقه
  •  شامی بادمجان

همراه ما باشید. تا طرز تهیه این 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان را در اختیارتان قرار دهیم.

میرزا قاسمی

طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان

میرزا قاسمی یکی از غذاهای معروف و خوشمزه گیلانی است. که در اکثر نقاط ایران نیز طبخ میشود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای تهیه این غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان شما در درجه اول به بادمجان، سیر، گوجه فرنگی، تخم مرغ، نکن و فلفل و روغن نیاز دارید.

در اولین مرحله برای تهیه میرزاقاسمی معروف گیلانی شما باید بادمجان را کبابی کتید. و بعد از کبابی کردن آن به خوبی آن را تمیز کنید و به خوبی آن له کنید. در دومین مرحله گوجه فرنگی را نیز پوست بگیرید. و آن را نیز له کنید. در مرحله بعد باید سیر له شده را همراه با روغن داغ سرخ کنید. وقتی سیر کمی طلایی شد. به آن بادمجان و گوجه های له شده را اضافه کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. باید زمان دهید تا آب آن کشیده شود.

در نهایت باید به این غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان نمک و فلفل را اضافه کنید. و تخم مرغ را با اضافه کنید. و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. بعد از چند دقیقه میرزا قاسمی خوشمزه شما آماده است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. که میرزا قاسمی را میتوانید در وعده ناهار و یا شام میل کنید.

خورشت شش‌ اندازغذای گیلانی خوشمزه با بادمجان

یکی دیگر از انواع غذای گیلانی خوشمزه خورشت شش انداز است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای تهیه این غذای گیلانی خوشمزه به گردو، بادمجان، رب انار، رب آلوچه و رب گوجه‌ فرنگی، پیاز داغ، چوچاق تازه، گلپر، نمک و زردچوبه نیاز دارید.

در اولین مرحله تهیه خورشت شش انداز باید گردو از قبل آسیاب شده را کمی تفت دهید. وقتی کمی روغن انداخت باید به آن رب انار، آلوچه، گوجه فرنگی را اضافه کنید. تا با گردو به خوبی تفت بخورند. در مرحله بعد به اندازه 2 لیوان به آن آب اضافه کنید. بادمجان ها را ریز خرد کنید. نمک اضافه کنید تا تلخی بادمجان گرفته شود. مرحله بعد سرخ کردن بادمجان است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند در زمان سرخ کردن بادمجان کمی به آن زردچوبه اضافه کنید. زمانی که خورشت جا افتاد و تغییر رنگ داد و تیره شد. به آن پیاز داغ، بادمجان، گلپرو چوچاق را اضافه کنید. و در نهایت اجازه دهید تا جا بیفتد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. میتوانید این غذا را با نان یا کته نوش جان کنید.

بادمجان ورقه

یکی دیگر از غذاهای گیلانی خوشمزه با بادمجان، بادمجان ورقه است. این غذای بسیار ساده است و میتوان آن را جزو غذاهای فوری دانست. بهترین رستوران در رشت بیانی میکند. برای تهیه بادمجان ورقه به بادمجان، روغن، تخم مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه نیاز دارید.

در مرحله اول پختن این غذای خوشمزه باید بادمجان هارا پوست بگیرید. و آنها را حلقه حلقه کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. برای اینکه تلخی بادمجان گرفته شود فراموش نکنید که روی آن نمک بریزید. در نهایت باید بادمجان را سرخ کنید. بعد از اینکه بادمجان به خوبی سرخ شد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و به آن نمک و فلفل و زرچوبه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. و سپس آن را به تابه اضافه کنید. بعد از اینکه تخم مرغ سفت شد بادمجان ورقه گیلکی شما آماده است. نوش جان!

شامی بادمجان غذای خوشمزه گیلکی از نظر بهترین رستوران در رشت

طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان

شامی بادمجان یک غذای گیلکی با طعم به یادماندنی است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای تهیه این غذای خوشمزه به بادمجان، برنج پخته شده، پنیر پارمزان، گوشت چرخ کرده، تره، رمزه، جعفری، تخم مرغ، پیاز، نمک و فلفل و روغن مایع نیازد ارد.

طبق روش بهترین رستوران در رشت بادمجان را پوست بکنید. و آن را در آب نمک قرار دهید. تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجان ها را در روغن سرخ کنید. بعد از اینکه بادمجان سرخ شد و روغن اضافی آن را با دستمال گرفتید. بادمجان را به خوبی له کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند در مرحله بعد باید تخم مرغ، پیاز، سبزی ها، برنج، گوشت چرخ کرده، نمک و فلفل را باهم مخلوط کنید. سپس پنیر پارمزان را به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را مخلوط کنید. و در نهایت مواد را به اندازه دلخواه بردارید و با دست شکل دهید و آن را سرخ کنید. غذای گیلانی و خوشمزه با بادمجان شما آماده است. نوش جان!

امیدواریم که با آموزش های بهترین رستوران در رشت بتوانید غذاهای گیلانی خوشمزه با بادمجان را در منزل تهیه و نوش جان کنید. و از فواید و خواص بادمجان بهره ببرید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه غذاهای متنوع با نودل
طرز تهیه سس رژیمی
طرز تهیه شرینی رژیمی خوشمزه و سالم
طرز تهیه چلو گوشت مجلسی با طعمی لذیذ
معرفی کباب های خوشمزه گیلان
طرز تهیه چند غذای رژیمی ساده و کم کالری
آموزش نوشیدنی چای سرد با زنجبیل لیمو
طرز تهیه کال کباب غذای خوشمزه و اصیل گیلانی
دستور تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی به همراه چند نکته مهم ...
معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران
محبوب ترین غذاهای دریایی
معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران

دیدگاهتان را بنویسید