رفتار های عادی که ممکن است در هنگام سفر در دیگر کشورها بی‌ احترامی بنظر بیایند!

رفتار های عادی که ممکن است در هنگام سفر در دیگر کشورها بی‌ احترامی بنظر بیایند!

This post is also available in: فارسی

شاید نیازی نباشد زبان کشور مقصد را به‌طور کامل بیاموزید، اما بهتر است نکاتی کلیدی را در مورد فرهنگ آنان بدانید. هرچیزی از یک علامت دست ساده تا نحوه نوشیدن شما می‌تواند در کشورها و سنن دیگر بی‌احترامی و نامودبانه به حساب بیاید. در ادامه رستوران رشتی، رستوران گردشگری ریژان برایتان چندین نکته را ذکر کرده است.

احترام به فرهنگ و تمدن و سنن کشور و شهری که با آن سفر می‌کنیم از اصول گردشگری مسئولانه است. حال آنکه ممکن است شما به هیچ وجه قصد بی‌احترامی ندارید اما به علت ناآگاهی رفتاری می‌کنید که در مقصد سفریتان نامحترمانه تلقی شود.

هیچگاه خودتان لیوان خودتان را پر نکنید

اگر در ژاپن تشنه شدید، در حضور دیگران خودتان لیوان خودتان را پر نکنید. در ژاپن این یک رفتار مودبانه است که شما لیوان دیگری را پر کنید. اگر لیوانتان خالی شد شاید با پر کردن لیوان دیگری به او بفهمانید که لیوان شما هم باید پر شود!

اگر تنها تاکسی میگیرید جلو بنشینید!

فکر می‌کنید آدم خیلی معروفی هستید؟ اگر در استرالیا به تنهایی ماشین دربست کنید و در صندلی عقب بنشینید بسیار تعجب آور و اندکی نامودبانه خواهد بود. بهتر است اگر به استرالیا سفر می‌کنید و قصد تنها ماشین گرفتن دارید بهتر است در صندلی جلو کنار راننده بنشینید.

با دست چپ غذا نخورید!

در بسیاری از فرهنگ‌ها که غذایشان را با دست می‌خورند، اصولا دست چپ خود را برای استفاده در دستشویی نگه می‌دارند. بنابراین اگر به صورت دست جمعی با این افراد غذا می‌خورید ممکن است غذا خوردن با دست چپ اشتهای آنها را کورد کند و نامحترمانه باشد. بعضی از کشورهای خاور میانه، هند و بعضی نقاط آفریقا از این دستند.

انگشت شست همیشه نشانه رضایت نیست!

اگر به ایران، افغانستان، نیجریه، ایتالیا یا یونان سفر می‌کنید بهتر است رضایت خود را جور دیگری غیر از انگشت شستتان نشان دهید. انگشت شست در این کشورهای معنایی کاملا متفاوت و بی‌ادبانه دارد و نشانی از بی‌احترامی تلقی خواهد شد.

علامت پیروزی هم جا یکی نیست!

شاید شما فکر کنید دارید دو عدد نوشیدنی سفارش می‌دهید یا برای کسی آرزوی موفقیت می‌کنید. اما این کار ممکن است در انگلستان و جمهوری ایرلند بی احترامی به حساب بیاید. نشان دادن انگشتان (دو انگشت) به نشانه پیروزی (V) اگر به نحوی که کف دستتان به سمت خودتان باشد انجام گیرد در این کشورها نوعی فحش به حساب می‌آید. اگر خواستید از این روش استفاده کنید حتما در خاطر داشته باشید که کف دستتان رو به بیرون باشد.

از پا برای اشاره استفاده نکنید!

استفاده از پا برای اشاره به افراد در آسیا، هند و خاورمیانه بسیار نامحترمانه محسوب می‌شود. از آنجایی که در بسیاری از ادیان چون اسلام، هندو و بودیسم پاها جز کثیفترین قسمت‌های بدن هستند و اشاره به آن به فردی بی‌احترامی است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر
چند مورد از نکات مهم در انتخاب رستوران بین راهی
معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران
طبیعت زیبای چابکسر گیلان
خواص شگفت انگیز عناب برای سلامت بدن
نحوه بخارپز کردن کلم بروکلی برای اضافه کردن به غذاهای مختلف
غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم
کینوا چیست؟ بررسی فواید و مضرات کینوا
چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟
معرفی انواع رستوران
8 مورد از مقوی ترین دمنوش ها برای درمان بیماری ها
تاریخچه شکل گیری رستوران ها در کشور ایران

دیدگاهتان را بنویسید