تهیه سالاد رژیمی مناسب برای رژیم کتو

تهیه سالاد رژیمی مناسب برای رژیم کتو

This post is also available in: فارسی

سالاد مناسب رژیم کتو

در بین رژیم‌های متنوع برای کاهش وزن، رژیم کتوژینک طرفداران زیادی را دارا است. این رژیم فواید زیادی دارد از این رو به افراد زیادی از جمله کسانی که به بیماری صرع مبتلا هستند توصیه می شود و به تازگی در بین ورزشکاران و سایر افراد جامعه نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سالاد کم کربوهیدارت تخم مرغ از جمله غذاهای مجاز در رژیم کتو می باشد که البته در صورتی که طبق دستوری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، تهیه شود. سالاد تخم مرغ سالادی عالی و مقوی برای هر ذائقه،؛ از جمله کسانی که رژیم کتو دارند، محسوب می‌شود. در این مقاله رستوران رشت برای شما طرز تهیه سالاد مناسب رژیم کتو را برایتان قرار داده است.

رژیم کتو چیست؟

در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات قطع یا محدود شده و به‌جای آن از چربی و پروتئین استفاده می‌شود. با توجه به اینکه رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین و چربی است تاثیر خوبی بر میزان کاهش وزن فرد دارد. به عبارت دیگر در رژیم کتوژنیک مصرف نان، برنج، شیرینی و سایر موادی که سرشار از کربوهیدارت هستند، ممنوع است.

سالاد تخم مرغ برای افرادی که رژیم کتو دارند

سالاد تخم مرغ در کوتاه ترین زمان ممکن آماده شده و نیاز به مواد اولیه محدودی دارد از این رو گزینه مناسبی برای افرادی که رژیم کتو دارند، بشمار می‌رود. برای تهیه سالاد تخم مرغ مخصوص رژیم کتو به مواد اولیه زیر نیاز است:

مواد لازم برای تهیه سالاد تخم مرغتخم مرغ شش عدد

  • سس مایونز دو قاشق غذاخوری
  • پیاز قرمز یک عدد
  • نمک دریایی یک قاشق غذاخوری سرخالی
  • سبزیجات محلی خشک شده یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو یک قاشق غذاخوری
  • پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد تخم مرغ برای افرادی با رژیم کتو

سالاد تخم مرغ را می‌توان به روشهای مختلف تهیه و سرو کرد اما تهیه سالاد تخم مرغ برای افرادی که رژیم کتو دارند متفاوت از سایر دستورهاست. برای تهیه این سالاد خوشمزه و کم کربوهیدرات مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  1. ابتدا تخم مرغها را داخل قابلمه ریخته، روی اجاق گاز گذاشته و همراه با آب، آبپز کنید. (برای پختن تخم مرغ می‌توانید از زودپز یا هواپز هم استفاده کنید.)
  2. تخم مرغها را پوست کنده، با چاقو به تکه‌های خیلی ریز خرد کنید.
  3. سس مایونز را به همراه پیاز خرد شده به تخم مرغ اضافه کنید.
  4. نمک دریایی را با سبزیجات معطر خشک شده مخلوط کرده و به سالاد تخم مرغ اضافه کنید.
  5. در این مرحله آبلیمو را داخل سالاد ریخته و همه را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی بدست آید.
  6. سالاد تخم مرغ را مدت یک ساعت داخل یخچال گذاشته و زمان سرو مقداری پاپریکا روی آن بپاشید. خواهید دید که عطر و طعم بی‌نظیری به آن خواهد داد.

نکات تکمیلی

  • برای افزایش میزان فیبر سالاد تخم مرغ که اتفاقا در رژیم کتو نیز لازم است، می‌توانید یک عدد ساقه کرفس را خرد کرده و به محتویات سالاد اضافه کرد.
  • چنانچه میزان کالری دریافتی از سالاد تخم مرغ برایتان اهمیت زیادی دارد، می‌توانید ماست یونانی یا هر نوع ماست کم چرب دیگری را جایگزین سس مایونز کنید.
  • بد نیست بدانید نان، برنج، انواع شیرینی، نوشابه، سیب زمینی، میوه‎هایی مانند انبه، طالبی، انگور و موز در رژیم کتو غیرمجاز هستند.
  • کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک نباید استفاده شود بنابراین مصرف مواد غذایی با میزان کربوهیدرات بالا غیرمجاز است.
  • سرو غذاهایی مانند جوجه کباب، کباب کوبیده، استیک گوشت، سالاد تخم مرغ و سالاد سزار رژیمی، تاکو ماهی، جگر گوسفندی و همبرگر در رژیم کتوژنیک مجاز هستند البته باید بدون نان سرو شوند.
  • زمان آماده‌سازی سالاد تخم مرغ برای افرادی که رژیم کتو دارند پانزده الی بیست دقیقه بوده و معمولا به عنوان میان وعده سرو می‌شود گرچه بسیاری از افراد آن را به عنوان وعده اصلی نیز سرو می‌کنند.
  • جوانسازی و شادابی پوست، کاهش وزن، افزایش متابولیسم بدن، کنترل سطح قند خون و تقویت عضلات و ماهیچه‌ها از جمله مزایای رژیم کتوژنیک هستند.
  • خوردن سفیده و زرده تخم مرغ به طور کامل در یک وعده، بسیار مهم است. برخلاف باور عموم بیشتر مواد مغذی تخم مرغ در زرده آن وجود دارد. آنتی‌اکسیدان‌های لوتئین و زاکزانتین هم از مواد مغذی تخم‌مرغ هستند که به محافظت از سلامت چشم و قلب کمک می‌کنند.
  • جعفری تازه عطر و طعم بی‌نظیری دارد که تقریبا همه افراد آن را می‌پسندند. با اضافه کردن مقداری جعفری تازه خرد شده به سالاد تخم مرغ، رنگ و لعاب جذابی به آن داده و میزان املاح معدنی آن را دوچندان کنید.

حرف آخر

تصور همه ما از رژیم غذایی، خوردن غذاهای محدود و بی‌مزه است در صورتی‌که غذاهای موجود در رژیم کتوژنیک بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید هر وعده غذایی متفاوت از وعده دیگری داشته باشید.  همانطور که در این مطلب خواندید تنوع غذایی در رژیم کتو بسیار بالا بوده و سالاد تخم مرغ تنها یکی از انواع این سالادها و غذاهاست.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه یک دسر سالم با هلو
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
محبوب ترین غذاهای دریایی
آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی
چطور دسر تیرامیسو خانگی تهیه کنیم؟
روش تهیه و نگهداری سالاد الویه
آموزش طرز تهیه وافل خوشمزه
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر
طرز تهیه غذاهای متنوع با نودل
خورشت خلال کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
محبوب ترین غذاهای عربی
دستور تهیه زیتون پرورده شمالی + فوت و فن و نکته هایی در ت...

دیدگاهتان را بنویسید