فهرست غذای مناسب افراد دیابتی و طرز تهیه آن

فهرست غذای مناسب افراد دیابتی و طرز تهیه آن

This post is also available in: فارسی

بیماری دیابت از آن دسته بیماری هایی است که باید مدام چک و کنترل شود. انتخاب نوع غذای مناسب این افراد بر سلامت ، آرامش و طول عمر بیماران تاثیر بسزایی دارد. به این دلیل تمامی آنچه در طول روز مصرف میکنیم. به جز آب و مایعات فاقد افزودنی به قند تبدیل میشود. بهترین رستوران در رشت سعی دارد. با در اختیار گذاشتن مقاله ای کاربردی با عنوان غذای مناسب افراد دیابتی از پیشگیری تا کنترل بیماری دیابت به شما همراهان عزیز یاری برسانیم.

دیابت به زبان ساده

فهرست غذای مناسب افراد دیابتی و طرز تهیه آن

دیابت به این معناست که بدن فرد نتواند به اندازه نیازش انسولین تولید کند و انسولین تولید شده توسط خود بدن فرد را نتواند درست استفاده کند. در دیابت بدن با کمبود انسولین روبرو نیست. بلکه بدن به اندازه کافی انسولین را ترشح میکند. اما مقاومت دارد. و اجازه نمیدهد تا انسولین به وظیفه خود یعنی کاهش قند خون بپردازد.

نشانه های بیماری دیابت

  • تکرر ادرار
  • پرخوری
  • عدم بهبود زخم و عفونت ها
  • احساس تشنگی شدید و نوشیدن مایعات زیاد
  • گرسنگی شدید
  • خستگی زیاد
  • اختلالات بینایی مانند تاری دید
  • زخمی که به خوبی ترمیم نمی‌شود.
  • خشکی دهان
  • کاهش وزن بی‌دلیل

در صورت داشتن چند مورد از علائم عنوان شده سریعا به پزشک مراجعه کنید.

دیابت گریبانگیر چه افرادی است

امکان ابتلای هر کسی به دیابت وجود دارد. ولی بعضی افراد بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. مواردی نظیر سابقه داشتن بیماری دیابت در خانواده، زنان با سندرم تخمدان پلی کیستیک ،افراد کم تحرک، سابقه بیماری های قلبی و عروقی، افراد دارای فشار خون بالا، چربی خون بالا، بیماری چاقی شدید داشتن سابقه دیابت بارداری تولد نوزاد با وزن بالا، کلسترول بالا، فشار خون بالا و عدم تحرک بدنی از شاخص های خطر ابتلا به دیابت محسوب میشود. با افزایش سن، خطر ابتلا به دیابت بیشتر میشود. احتمال ابتلای افراد بالای ۴۰ سال که اضافه وزن دارند به دیابت بیشتر است. با این حال ابتلا به دیابت نوع ۲ در سنین پائین تر  رو به فزونی است. دیابت بارداری در خانم های باردار نیز سبب بروز دیابت نوع ۲ میشود.

فهرست غذای مناسب برای افراد دیابتی

دیابتی ها باید به شدت مراقب تغذیه شان باشند. تا وضعیت شان کنترل شده و قندشان بالا نرود. بیماری دیابت برای سلامتی خطرات زیادی دارد. و در موارد خطرناک ممکن است. موجب قطع دست یا پا شود. در این بخش از مقالات بهترین رستوران در رشت فهرستی از غذاهای مفید برای دیابت را به شما معرفی می کند. تا بتوانید میزان مصرف مواد قندی را کم کم به صفر برسانید. شما همراهان عزیز میتوانید با تهیه این غذاها و تغییر سبک زندگی دیابت را پیشگیری و کنترل کنید. با تغذیه صحیح میتوانید بیماری دیابت را کنترل کرده و زندگی راحتی را داشته باشید.

ساندویچ تخم مرغ با نان چاودار

فهرست غذای مناسب افراد دیابتی و طرز تهیه آن

برای تهیه این صبحانه لذیذ و با ارزش غذایی کامل به نان چاودار تخم مرغ و مقداری کره نیاز دارید. همچنین میتوانید از طعم دهنده هایی نظیر شوید نمک فلفل جعفری نعنا و گشنیز برای عطر و طعم دادن به آن استفاده کنید. این صبحانه یا میان وعده پیشنهادی بهترین رستوران در رشت برای شماست. که با میل کردن آن میتوانید احساس سیری کنید.

بلغور جو دوسر دارچینی

برای تهیه این میان وعده مناسب افراد دیابتی لازم است جو دوسر را در شیر بجوشانید. بعد از آنکه نرم شد به آن دارچین اضافه کنید. و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.نوش جان!

املت سبزیجات با گوجه فرنگی

فهرست غذای مناسب افراد دیابتی و طرز تهیه آن

افراد زیادی در سراسر دنیا برای صبحانه یا شام از انواع املت ها استفاده میکنند. برای پخت این غذای مناسب افراد دیابتی با تهیه تره فرنگی، اسفناج، روغن زیتون، گوجه فرنگی و تخم مرغ میتوانید از طعم و خواص فوق العاده آن لذت ببرید.

گرانولا با ماست غذای مناسب افراد دیابتی

برای تهیه این ماست میوه ای خوشمزه از جو دوسر تخم کتان مغز دانه آفتابگردان، تخم کدو، دانه کنجد و برای زیبایی از توت و تمشک استفاده کنید.

بلغور پلو با نخود و گوجه فرنگی

از بهترین غذای مناسب افراد دیابتی میتوان بلغور پلو با نخود و گوجه فرنگی را پیشنهاد کرد. مواد مورد نیاز برای تهیه آن نخود پخته، گوجه، ریحان تازه، بلغور، روغن زیتون و نمک فلفل به میزان دلخواه می باشد.

سوپ دال عدس و گوجه فرنگی

دال عدس یک غذای دلچسب و مناسب افرا دیابتی می باشد. برای تهیه و پخت دال عدس به پیاز خرد شده، هویج رنده شده ،پاپریکا، زیره، دال عدس، گوجه فرنگی گرم پوست گرفته شده،رنده شده لیمو و پوست لیمو، آب لیمو و آب سبزیجات نیاز دارید.زمان آماده سازی این غذا 35 دقیقه تخمین زده شده است.

خوراک سبزیجات سالم غذای مناسب افراد دیابتی

غذای پیشنهادی بعدی ما به شما به عنوان غذای مناسب افراد دیابتی خوراک سبزیجات سالم است. مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا، گوجه فرنگی خرد شده،رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، سیر، تره فرنگی خرد شده، هویج، کرفس خرد شده، پیاز قرمز خلالی خرد شده ،برگ بو،زیره، لوبیا قرمز پخته شده می باشد.

جوجه کباب با سس مخصوص

مواد لازم برای تهیه این غذای بینظیر، سینه مرغ، سیر، زیره، گشنیز خرد شده، پاپریکا، لیمو، آب لیمو و پوست لیمو است.همچنین مواد لازم برای تهیه سس این غذا ،سس سویا، روغن کنجد، لیمو می باشد. این غذا را در بهترین رستوران در رشت امتحان کنید.

پیتزا گل کلم غذای مناسب افراد دیابتی

برای تهیه این پیتزای خوشمزه و رژیمی، گل کلم رنده شده،تخم مرغ، پنیر لبنه، پنیر موزارلا رنده شده، اسفناج، قارچ، گوجه فرنگی رنده شده، سیر، سرکه بالزامیک، نمک و فلفل، روغن زیتون، گوجه گیلاسی (برای تزئین) را تهیه کنید. و از طعم و مزه بینظیر آن لذت ببرید.

ماهی کبابی و اسفناج غذای مناسب افراد دیابتی

غذای بینظیر بعدی پیشنهاد ویژه بهترین رستوران در رشت ماهی کبابی با اسفناج است. مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا روغن زیتون، سیر، برگ اسفناج تازه، فیله ماهی، نمک، فلفل سیاه، گوجه گیلاسی می باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

خواص میوه انجیر + طرز تهیه چند مورد که با انجیر تهیه می شود
خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
پیشگری از مسمومیت های غذایی در زمان سفر
چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
عوارض مصرف غذاهای سرد بر بدن انسان
چند روش برای جلوگیری از کپک زدن مواد غذایی
مواد غذایی آلرژی زا و نشانه های آن ها
ویژگی های مواد غذایی سالم مورد استفاده در زندگی روزمره چیست؟
مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر

دیدگاهتان را بنویسید