چند مورد از خاصیت سبزیجات به همراه طرز تهیه 2 غذای گیاهی

چند مورد از خاصیت سبزیجات به همراه طرز تهیه 2 غذای گیاهی

This post is also available in: English فارسی العربية

چند مورد از خاصیت سبزیجات به همراه طرز تهیه 2 غذای گیاهی

اکثر سبزیجات دارای فیبر و ویتامین C هستند که تاثیر زیادی در سلامت افراد دارند. همچنین متفاوت بودن خاصیت سبزیجات سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. علی رغم توصیه های متخصصین برخی از افراد از سبزیجات بسیار کم استفاده می کنند یا اصلا استفاده نمی کنند. در این مقاله رستوران گردشگری ریژان، رستوران شعبه رشت برای شما از خاصیت سبزیجات گفته است و چند غذای گیاهی سالم در نظر گرفته است تا همیشه در سلامت به سر ببرید.

خاصیت سبزیجات مختلف

سبزیجات دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند، که خاصیت سبزیجات هر کدام تاثیرات مختلفی بر بدن دارند. سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج و کدو به دلیل وجود بتاکاروتن در آن ها از بدن در مقابل سرطان جلوگیری می کند.

خاصیت سبزیجات سبز رنگ مانند جعفری، کرفس، بروکلی، اسفناج و … کاروتنوئیدها، ساپونینها، لوتئین و فلاوونوئید‌ها هستند که فیبر، فولات و بتاکاروتن مورد نیاز بدن را تامین می کنند و به کمک زیادی به درمان بیماری ها می کنند.

از خاصیت سبزیجات قرمز رنگی مثل گوجه فرنگی و کلم بنفش هم می توان به دارا بودن فیتوکمیکال‌ها اشاره کرد. که از پوست بدن در برابر اشعه خورشید محافظت می کنند و سبب کارکرد بهتر غده پروتستات می‌شوند.

خاصیت سبزی تربچه

از خاصیت سبزی تربچه می توان درمان بیماری سرطان و پیشگیری از ایجاد سلول های سرطان را نام برد. این سبزی بسیار اشتها آور است و از سبزیجات مفید برای ساختن یک بدن سالم می باشد. همچنین تربچه از خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز برخوردار است.

خاصیت سبزی شاهی

سبزی شاهی از محرک های فعالیت کلیه ها می باشد که دارای ویتامین A و C است. خاصیت این دسته از سبزیجات کاهش پربی و کلسترول خون است و برای دفع سنگ کیسه صفرا، مثانه و مثانه مناسب می باشد.

خاصیت سبزی گشنیز

گشنیز از سبزیجات کاهش دهنده قند خون است. این سبزی برای رفع تهوع و تقویت قلب، مغز و معده استفاده می شود. همچنین خاصیت ضد اسپاسم، معرق و محرک اشتها نیز دارد. این سبزی از داروهای مناسب برای کبد و طحال نیز می باشد.

غذاهای گیاهی

مصرف غذاهای گیاهی برای بدن فواید بسیاری دارد. همچنین وجود خاصیت سبزیجات مختلف در غذاهای روزمره از نیازها می باشد تا افراد خانواده سلامتیشان حفظ شود. بهترین رستوران در رشت برای شما طرز تهیه 2 غذای گیاهی را در نظر گرفته تا طبخ کنید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید.

طرز تهیه لازانیای کدو و اسفناج

مواد لازممقدار
اسفناج400 گرم
روغنبه مقدار لازم
سیر خرد شده2 حبه
پنیر ماسکارپونه250 گرم
پنیر پارمزان100 گرم
لازانیا9 ورقه
خامه100 میلی لیتر
کدو3 عدد

در ابتدا اسفناج‌ها را به خوبی بشویید و با مقداری آب جوش آبکش کنید. نیازی به اسفناج کامل نرم یا پخته شود. در ماهیتابه روغن ریخته و سیر خرده شده را تفت دهید. سپس پنیر ماسکارپونه، اسفناج و نصف خامه و نصف پنیر پارمزان را با یکدیگر ترکیب کرده و مواد را کنار گذاشته. فر را روشن کنید تا گرم شود. ورقه‌های لازانیا را به صورت خشک در ظرف مخصوص قرار دهید و از مواد آماده شده روی آن بریزید. کدوها را پوست گرفته و به صورت دلخواه برش بزنید. سپس روی مواد قرار داده و دوباره ورقه لازانیا بچینید. این کار را تا پر شدن ظرف انجام دهید و روی مواد را پنیر پارمزان بریزید. روی ظرف را با فویل سوراخ شده بپوشانید و اجازه دهید لازانیا برای مدت حدودا 45 دقیقه در فر بماند. آب انداختن کدو و اسفناج باعث می‌شود ورقه‌های خشک لازانیا نیز پخته و نرم شوند. بعد از این مدت لازانیا را از فر خارج کرده و 5 دقیقه استراحت بدهید و سپس سرو کنید.‏

طرز تهیه ته چین سبزیجات

مواد لازممقدار
برنج3 پیمانه
ماست چکیده9 قاشق غذاخوری
تخم مرغسه عدد
زعفران دم کردهنصف استکان
نمکبه مقدار لازم
کدویک عدد
هویجیک عدد
نخود فرنگی پخته شدهنصف استکان
ذرت پخته شده نصف استکان
قارچ 200 گرم

در ابتدا برای تهیه ته چین خوشمزه برنج را آماده نمایید ، برنج خود را آبکش کنید. در یک کاسه ماست و تخم مرغ ها را ریخته و مخلوط کنید. سپس زعفران و نمک را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. این مواد را با برنج به خوبی مخلوط کنید.

قابلمه ای را که انتخاب کرده و با روغن چرب نمایید. با برنج کف قابلمه را پر کرده سپس با ذرت و نخود فرنگی روی برنج را بپوشانید، دوباره یک لایه برنج ریخته روی آن را با قارچ تفت داده شده پر کنید، می توانید مقداری آبلیمو و نمک و فلفل را به عنوان چاشنی استفاده کنید. دوباره یک لایه برنج ریخته روی آن را با مخلوط هویج و کدوی تفت داده شده پر کنید کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و برنج باقی مانده را بریزید. سپس روی ظرف را با فویل بپوشانید. ظرف را حدودا 30 دقیقه درون فر قرار دهید بعد فویل را برداشته و مقداری کره بر روی برنج اضافه کنید و دوباره بگذارید 30 دقیقه در فر بماند. پس از آماده شدن آن را به طریق دلخواه سرو نمایید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی
طرز تهیه سس پنیر رستورانی
لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه
چند مدل دسر تابستانی برای دورهمی ها و مهمانی ها
فهرست غذای مناسب افراد دیابتی و طرز تهیه آن
آموزش نوشیدنی چای سرد با زنجبیل لیمو
طرز تهیه شرینی رژیمی خوشمزه و سالم
طرز تهیه کال کباب غذای خوشمزه و اصیل گیلانی
لذیذترین انواع ماهی دریای خزر
چطور کروسان خوشمزه درست کنیم ؟
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
پیشگری از مسمومیت های غذایی در زمان سفر

دیدگاهتان را بنویسید