پلو دنده کباب اصیل کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت

پلو دنده کباب اصیل کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت

This post is also available in: English فارسی العربية

پلو دنده کباب اصیل کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت

غذاهای بومی کرمانشاه همواره طرفداران زیادی دارند و از محبوب ترین غذاهای بومی ایران به شمار می روند. در این بین دنده کباب اصیل کرمانشاهی جایگاه ویژه ای دارد. در این مقاله ضمن ارائه آموزش تهیه دنده کباب اصیل کرمانشاهی شما را به نوش جان کردن دنده کباب کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت دعوت می کنیم.

دنده کباب چیست؟

دنده کباب تا حدودی شبیه شیشلیک می باشد و از لذیذترین غذاهای بومی استان کرمانشاه به شمار می رود. دنده کباب را از طعم دار کردن گوشت دنده گوسفند با رب گوجه فرنگی، زعفران و ادویه جات مخصوص تهیه می کنند. بعضی ها دنده کباب را با شیشلیک اشتباه می گیرند در حالی که این دو با یکدیگر متفاوت هستند. در تهیه دنده کباب از گوشت چرخ کرده هم استفاده می گردد. تجربه این غذای بومی و اصیل کرمانشاه را به شما پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم برای تهیه دنده کباب کرمانشاهی

  • گوشت دنده گوسفند به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • زعفران دم‌کرده غلیظ به مقدار لازم
  • آبلیمو به مقدار لازم
  • روغن مایع و روغن کرمانشاهی به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی به مقدار لازم

روش تهیه دنده کباب کرمانشاهی

روش های مختلفی برای تهیه دنده کباب اصیل کرمانشاهی وجود دارد که ما در این بخش یکی از این روش ها را به شما آموزش می دهیم.

برای تهیه دنده کباب اصیل کرمانشاهی در مرحله نخست دنده گوسفند را به صورت پهن جدا می کنیم. چند سیخ را با هم به داخل آن فرو می کنیم تا بتوانند وزن دنده را تحمل کنند. در مرحله بعدی با قسمت پشت چاقوی آشپزخانه به روی دنده ها ضربه زده و دنده های کوبیده شده را در یخچال قرار می دهیم.

در مرحله بعد اقدام به آماده سازی سس این غذا می کنیم. مقداری روغن را در ماهی تابه ریخته و روی شعله متوسط می گذاریم. رب گوجه فرنگی را به آن افزوده و هم می زنیم تا سرخ شود. نمک و فلفل و ادویه جات را همراه روغن کرمانشاهی به آن اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا غلیظ شود. تابه را برداشته و در گوشه ای قرار می دهیم.

در مرحله بعد سیخ های کباب را روی منقل با شعله ملایم قرار داده با یک قلم مو سس را به دو طرف دنده می مالیم. بعد از اطمینان از مغز پخت شدن دنده ها آن ها را از روی شعله برداشته و مقدار بیشتری سس را به آنها می مالیم . و از سیخ جدا می کنیم.

دنده کباب های رستوران ریژان بهترین رستوران در رشت

اگر از ما درباره بهترین تجربه طی مسافرت به ییلاقات سوال کنند، عاشقان غذا بدون فوت وقت می گویند خوردن کباب با گوشت تازه ییلاقات. رستوران گردشگری ریژان، بهترین رستوران در رشت آماده است تا این تجربه لذت بخش را با شما همیشگی کند. دنده کباب های اصیل کرمانشاهی رستوران ریژان تهیه شده از گوشت های تازه گوسفندان نر جوان و بره ها هستند. این گوشت ها عموما از ییلاقات تهیه می شوند. گرمی و تازگی این گوشت ها باعث می شود عطر و طعم واقعی گوشت حفظ شده و همانند گوشت های یخ زده طعم و خواصشان را از دست نداده باشند. برای طعم دار کردن این گوشت ها نیاز به استفاده از مواد افزودنی و مضر زیادی نیست و تنها با کمی پیاز و یک سس ساده به بهترین طعم دست پیدا می کنیم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

رشت شهر خلاق خوراک شناسی
دانستنی های عجیب غذایی و خوراکی ها
آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی
معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران
مراحل تهیه سالاد کلم تند و شیرین
طرز تهیه یک املت بسیار لذیذ برای صبحانه
روش تهیه دو غذای رژیمی ساده و لذیذ برای شام
دستور تهیه زیتون پرورده شمالی + فوت و فن و نکته هایی در ت...
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
روش تهیه فوتوچینی ایتالیایی با سس آلفردو
طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه به روش رستورانی
معرفی غذاهای محبوب هندی

دیدگاهتان را بنویسید