معرفی انواع غذاهای ملل مختلف

معرفی انواع غذاهای ملل مختلف

This post is also available in: فارسی

غذاهای ملل مختلف بخشی از فرهنگ ملل مختلف می‌باشند. دستور پخت غذاهای سنتی هر ملت سینه به سینه و نسل به نسل بین افراد ساکن در جامعه رد و بدل می‌شود. مهاجران ملل مختلف با نقل مکان به فضای جدید، فرهنگ غذای خود را با خود به همراه می‌برند. و در بسیاری از مواقع به کمک فرهنگ غذای مخصوص به خود شناخته می‌شوند. در جوامع چند ملیتی، غذای ملل مختلف می‌تواند نقش مهمی در پررنگ کردن ملل مختلف داشته باشد.

غذاهای ملل به یک یا چند غذای خاص گفته می شود که مختص یک کشور و منطقه است. به نوعی نماد و سمبل آن کشور به حساب می آید. مثلا کشور ایتالیا با پاستا و پیتزا شناخته می‌شود. سوشی غذای مشهور ژاپن و چلوکباب هم غذای ملی خودمان محسوب می شود.

در این مقاله بهترین رستوران در رشت شما عزیزان را با غذای ملل مختلف آشنا میکند. پس با ما همراه شوید.

غذای ملل مختلف

غذای ژاپن سوشی / Sushi

غذاهای ملل مختلف

سوشی یکی از لذیذترین غذاهای دنیاست که در ژاپن مرسوم است. که از برنج، ماهی و تاپینگ‌های مختلف تهیه می‌شود. این غذای دریایی آنقدر محبوب هست که در اکثر کشورهای جهان حتی ایران هم طرفداران بسیاری دارد. بنابراین همه ما کم و بیش با سوشی آشنایی داریم. درباره گذشته آن جالب است بدانید برخلاف تصورات، منشا سوشی به کشور چین باز می‌گردد. حدودا بین قرن سوم و پنجم پیش از میلاد سوشی یک غذای متدوال میان قشر فقیر جامعه بود که میان ماهی‌گیران و کارگران چینی مورد استفاده قرار می‌گرفت. سوشی در طریقه سنتی با استفاده از ماهی خام تهی می‌شود. بسیاری نمیتوانند ماهی خام را تحمل کنند و آن را با ماهی پخته و حتی سوخاری هم آماده سرو می‌کنند. آشپزی ژاپن جزء سلامت ترین غذاهاست و سوشی هم بعنوان غذای ملی کشور ژاپن بـه خوبی فرهنگ آشپزی سالم این کشور را نشان میدهد.

پیتزا و پاستا غذای ایتالیا / pizza and pasta

مهاجرت ایتالیایی‌ها به دیگر کشورهای غربی، فرهنگ تاثیر گذار ایتالیا و البته طعم عامه پسند غذاهای‌شان همگی سبب شده. تا امروزه نام محبوب‌ترین غذاهای جهان را با پسوند «ایتالیایی» بشنویم. لازانیا، پیتزا پارمزان، سس گوشت (Ragu alla Bolognese)  و پاستا معروف‌ترین خوراک‌های ایتالیایی هستند. اما همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، ایتالیا کشوری نیست که بتوان یک غذای ملی بخصوص برای آن مشخص کرد. اما پیتزای مارگاریتا که نخستین بار در شهر ناپل تهیه شد. به دلیل مواد تشکیل دهنده اصلی خود (سس گوجه فرنگی، خمیر، ریحان تازه) ظاهر نزدیکی با پرچم ایتالیا داشته و در مراسم‌ مختلف به عنوان نماد این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 گفتنی است با استناد به کتاب “Pizza, A Slice of American History” اثر لیزی برت، ایرانیان باستان در 6 قرن پیش از میلاد و در زمان پادشاهی داریوش بزرگ نان‌های گردی با تاپینگ پنیر و خرما می‌پختند که ظاهری شبیه به پیتزا داشتند.

کابلی پلو غذای افغانستان / Kabuli Pulao

یکی دیگراز غذاهای مختلف ملل غذای ملی افغانستان به نام کابلی پلو یا قابلی پلو است. این غذا از ترکیب برنج، کشمش، هویج و گوشت (معمولا بره) تهیه می شود و غذایی مجلسی به حساب می آید. مردم افغانستان از این غذا در ضیافت ها و مناسبت های ویژه مثل مراسم عروسی و میهمانی های مهم و بزرگ تدارک می‌بینند. این غذا مثل مرصع پلو ایرانی ظاهری بسیار زیبا و رنگارنگ دارد. به همین دلیل گاهی برای زیباتر کردن ظاهر غذا، روی آن را با خلال پوست پرتغال، پسته، خلال بادام و … تزیین می کنند.

همبرگر غذای ایالات متحده آمریکا / Hamburger

غذاهای ملل مختلف

از میان غذاهای ملل مختلف نوبت به همبرگر می‎‌‌رسد. همبرگر را همه می شناسیم و در تمام کشورهای دنیا سرو می شود. اگرچه واژه همبرگر از شهر آلمانی هامبورگ گرفته شده و اولین بار در آلمان اختراع شده است. اما آمریکایی ها به طور ویژه عاشق آن هستند. این ساندویچ در واقع غذای ملی آمریکا محسوب می شود. رستوران های زنجیره ای مشهور مک دونالد که اختصاصا به ارائه همبرگر می پردازد. و همچنین صدها رستوران مشهور آمریکایی به خوبی گواه این عشق و علاقه هستند. این ساندویچ گرد و خوشمزه از قرار دادن یک تکه بزرگ و گرد گوشت چرخکرده سرخ شده و مخلفاتی مثل کاهو، گوجه و خیارشور لای دو نان گرد مخصوص همبرگر تهیه می شود. در رستوران ها می توان منویی مفصل از انواع همبرگر را مشاهده کرد که با افزودن موادی مثل پنیر، ژامبون و … طعم های مختلفی از آن را می توان تهیه کرد.

فیش اند چیپس غذای انگلیس / Fish & Chips

انگلیس و شهر لندن غذا هاي خوشمزه زیادی دارد، اما هیچ کدام بـه شهرت و محبوبیت فیش اند چیپس یا ماهی و سیب زمینی نیستند. فیش اند چیپس غذای ملی انگلیس محسوب میشود و از فیله ماهی سوخاری همراه با سیب زمینی سرخ کرده آماده میشود. این غذای مقوی و خوشمزه اغلب همراه با نخودفرنگی، سس تارتار و برش هاي لیموی تازه سرو میشود کـه باعث خوشمزه تر این غذا می‌شود. جزء غذا هاي فست فودی محسوب میشود و برای یک وعده غذای خوشمزه و سریع انتخابی بسیار مناسب اسـت. این غذا علاوه بر انگلیس، در کشور هـای انگلیسی زبان مثل استرالیا، نیوزلند و کانادا و همینطور سرتاسر دنیا هم محبوب است.

خاچاپوری غذای گرجستان / Khachapuri

اگر تا بحال بـه گرجستان و تفلیس سفر کرده باشید حتماً با خاچاپوری آشنا هستید. خاچاپوری یکی دیگر از غذاهای ملل مختلف و متعلق به کشور گرجستان است.این غذا در واقع یک نوع نان و پنیر خوشمزه اسـت کـه مثل پیتزا آماده میشود. این غذا در مناطق مختلف بـه صورت هاي مختلفی تهیه شده. و نوع متداول آن از یک خمیر آماده کـه روی آن تکه هاي پنیر مخصوص می‌ریزند. و در داخل فر تنوری و برشته می‌شود. قبل از سرو هم گاهی روی آن تخم مرغ و کره می ریزند و همراه با نوشیدنی های مختلف سرو می‌کنند. در سفر بـه تفلیس امتحان کردن این غذای لذیذ و ارزان قیمت را فراموش نکنید.

صدف و سیب زمینی غذای بلژیک | Moules-frites

از میان غذاهای ملل مختلف نوبت به مول فریت می‌رسد. که از ترکیب صدف خوراکی و سیب زمینی سرخ کرده تهیه می شود. غذایی بسیار محبوب و پرطرفدار که غذای ملی بلژیک محسوب می شود. البته این غذا در فرانسه هم متداول است، اما بلژیکی به طور ویژه عاشق آن هستند. در غذاهای مختلف امول فریت در عین حال که ترکیباتی ساده دارد. اگر به بروکسل سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما این غذای خوشمزه و غذای ملی بلژیک را امتحان کنید تا سفرتان به بلژیک را تکمیل کرده باشید. استفاده از صدف خوراکی در بلژیک بسیار مرسوم است.

پکینگ داک غذای چین | Peking Duck

پکینگ داک یا مرغ پکنی مشهورترین و خوشمزه ترین غذای چین و غذای ملل دنیا به حساب می آید. گوشت اردک به روش خاصی تهیه می شود که در نتیجه، پوست بیرونی اش ترد و برشته و کریسپی و گوشت داخلش نرم و آبدار است و طعمی فوق العاده لذیذ دارد. گوشت اردک در شربت مالتوز آن قدر سرخ می شود تا رنگ پوستش کاملا قهوه ای و برشته بشود و بعد همراه با سس سویا، پیازچه و مخلفات دیگر سرو می شود. نکته جالب در مورد این غذا طعم لذیذ پوست آن است، به حدی که در بسیاری از میهمانی ها اکثر افراد تنها پوست خوش طعم و لذیذش را می خورند و اصلا سمت گوشت اردک هم نمی روند. اگر به چین و به ویژه پکن سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما پکینگ داک را امتحان کنید.


غذای آذربایجان دلمه / Dolmasi

غذاهای ملل مختلف

دلمه در تعداد زیادی از کشور هـای خاورمیانه و مدیترانه مثل ایران خودمان رایج و متداول اسـت. دلمه انواع مختلفی دارد ودر سبزیجات مختلف مثل بادمجان، گوجه، کلم و … می‌توان آنرا تهیه کرد. از دلمه برگ مو بیشتر از بقیه انواع دلمه ها تهیه می‌شود. همانطور کـه احتمالا میدانید برای تهیه دلمه، گوشت چرخکرده، برنج و سبزیجات خوشبو رابا هم ترکیب میکنند و بعد، مایه دلمه را لای برگ هاي تازه و جوان مو می پیچند یا داخل بادمجان، کدو سبز و .. قرار می‌دهند و با سس مخصوص می پزند.

غذای ایران چلو کباب | Chelo Kebab

از میان غذاهای ملل مختلف چلوکباب یکی از لذیذ ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی در سراسر دنیاست. چلو کباب بدون شک معروف ترین غذای ایرانی است و خیلی ها آشپزی ایرانی را با چلو کباب می شناسند. انواع کباب های ایرانی به ویژه کوبیده معمولا با گوجه و فلفل کبابی، برنج زعفرانی، دوغ و سبزی تازه سرو می شود. البته گاهی کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است نان سنگک باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه مرحله به مرحله قیمه نثار مجلسی + چند نکته در تهی...
خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی
آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان
روش تهیه و نگهداری سالاد الویه
طرز تهیه آب دوغ خیار و فواید آن برای بدن
روش تهیه پنینی تن ماهی و پنیر با طعمی بی نظیر
طرز تهیه سس پنیر رستورانی
طرز تهیه املت قارچ و اسفناج رژیمی و خوشمزه
آموزش نوعی خوراک مراکشی با استفاده از نخود و بادمجان
چند غذا خوشمزه با حبوبات + دستور پخت آن ها
فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب
آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی

دیدگاهتان را بنویسید