معرفی انواع رستوران

معرفی انواع رستوران

This post is also available in: فارسی

با اسم رستوران یک غذای خوشمزه و گاها چرب و لذیذ در ذهن ما نقش میبندد و ما را به دنیای خود میبرد. رستوران ها انواع مختلفی دارند که اگر بخواهیم نام ببریم اکثرا به دسته بندی رستوران ایرانی، سنتی، فست فود، باغ رستوران می رسیم اما در واقعیت اینطور نیست.  در ایران و جهان ، طبق استانداردهای جهانی طبقه بندی دیگری برای رستوران ها انجام می شود. رستوران ها بر اساس نوع غذا ، تنوع غذا ، محیط ، قیمت و … دسته بندی میشوند. در ادامه مطلب به معرفی انواع رستوران میپردازیم.

انواع رستوران

معرفی انواع رستوران
  • فست فود ( Fast Food )
  • فست کژوال (Fast Casual)
  • کژوال داینینگ (Casual Dining)
  • کژوال پریمیوم (Casual Premium)
  • فاین داینینگ (Fine-Dining)

فست فود ( Fast Food )

به مجموع غذاهایی که به سرعت و طبخ و آماده میشوند فست فود گفته میشود. در رستوران های فست فودی انواع ساندویچ، همبرگر، چیزبرگر و دیگر انواع برگرها، ماهی و میگوی سوخاری، هات‌داگ، فیلهٔ استیک گوشت یا مرغ، سیب‌زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری، ناگت مرغ، جغور بغور، تاکو (نوعی غذای مکزیکی)، انواع پیتزا و انواع سالاد سرو میشود. جالب است بدانید اولین فست فود در سال 1912 شناخته شد. فست فود باید با روغن و چربی بسیار زیاد تهیه شود که این مسئله می تواند برای قلب و عروق مضر باشد. اگرچه، بسیاری از افراد به این سبک از غذاخوردن علاقمند هستند.

فست کژوال (Fast Casual)

رستوران های فست کژوال رستوران هایی هستند. که شما میتوانید روند آماده کردن غذایتان را ببیندید. فست کژوال ها نسبت به رستوران های فست فودی فضای راحت تر و دلنشین تری دارند. و وجه تمایز رستوران های فست کژوال استفاده از مواد ارگانیک است. برخلاف رستوران های فست فودی که ازمواد نیمه پخته یا منجمد استفاده میکنند. همین امر باعث افزایش قیمت منوی این رستوران ها نسبت به فست فودی ها باشد. فست کژوال ها در کنار برگرها و یا پیتزاهای آمریکایی، انواع غذاهای ایتالیایی مانند پاستا، پیتزاهای ایتالیایی ، سالاد هایی مانند سزار و غیره را هم سرو می کنند.

کژوال داینینگ (Casual Dining)

رستوران های کژوال داینینگ از سطح بالاتری نسبت به رستوران های فست کژوال هستند. و به مراتب از کیفیت و قیمت بالاتری هم برخوردارهستند. در رستوران های کژوال داینینگ بر روی تمام میزها لیوان، سرویس چاقو و چنگال، دستمال، نمک، فلفل و غیره قرار دارد چرا که رستوران های کژوال داینینگ موظف هستند این سرویس ها را بطور پیش‌ فرض بر روی میزها قرار دهند. در ایران رستوران هایی که متوسط رو به بالا به حساب می آیند کژوال داینینگ محسوب میشوند.

کژوال پریمیوم (Casual Premium)

رستوران های کژوال پریمیوم رستوران هایی بسیار لوکس با تنوع غذایی و محیط بهتری از کژوال داینینگ ها هستند و در این رستوران ها انواع غذای فست فودی، دریایی، اروپایی، بین المللی سرو میشود. در ایران اکثر رستوران هایی که به آن ها لوکس گفته میشود کژوال پریمیوم محسوب میشوند. استعمال دخانیات در رستوران کژوال داینینگ از نظر استاندارد جهانی ممنوع است.

فاین داینینگ (Fine-Dining)

این رستوران ها در سطح بالاتری از رستوران های کژوال پریمیوم هستند. غذاهای فاین داینینگ بسیار گران قیمت و عجیب و غریب هستند. در دنیا تعداد این رستوران ها بسیار کم است و اکثرا در شهر های بزرگ مثل لندن، پاریس و … قرار دارند. اجرای زنده پیانو در کنار غذاهای بین المللی در این رستوران ها رواج دارد. دکور این رستوران ها بسیار زیبا و چشمگیر است.

در این پست سعی کردیم به شما انواع رستوران ها را معرفی کنیم تا با اطلاعات کافی بهترین رستوران در رشت را نتخاب کنید و از اوقات فراغتتان لذت ببرید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

روش های مناسب برای افزایش وزن سالم و اصولی
چند نکته و عنصر کلیدی برای یک رستوران موفق و مناسب
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
چگونه در سفر حرفه ای عکاسی کنیم؟
چند نکته ایمنی برای سفر با دوچرخه
بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران
زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران (1)
بهترین رستوران در رشت
تزئین انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و تاثیر آنها
معرفی جاذبه گردشگری در گیلان
چند توصیه برای اقامت در هتل ها در دوران کرونا
نحوه تشخیص زعفران اصل

دیدگاهتان را بنویسید