بهترین مواد غذایی که برای مصرف در صبحانه مناسب اند

بهترین مواد غذایی که برای مصرف در صبحانه مناسب اند

This post is also available in: English فارسی العربية

بهترین مواد غذایی که برای مصرف در صبحانه مناسب اند

برخلاف همه تصوراتی که تاکنون داشته اید و همه شنیده هایتان که متذکر می‌شوند، خوردن صبحانه لازم است. باید بدانید که در مورد همه افراد صبحانه ضروری نمی باشد. در واقع نخوردن صبحانه ناسالم بهتر از خوردن آن است. یک صبحانه سالم باید دارای مواد مغذی و ترکیبات غذایی کامل و سالم باشد که انرژی روز شما را تامین کند و موجب جلوگیری از خوردن بیش از حد خوراکی و مواد غذایی در طول روز نیز شود. برای این که بتوانید از مغذی بودن و سلامت صبحانه خود مطمئن شوید. در این مقاله رستوران گردشگری ریژان، بهترین رستوران در رشت برایتان انواع مواد غذایی مناسب برای صبحانه را معرفی کرده است.

مواد غذایی مناسب برای صبحانه

از مهم ترین دلایل تاکید متخصصان در خوردن صبحانه این است که سبب تمرکز ذهنی بیشتر و ایجاد تفکری خلاق در افراد می‌شود. همچنین از آنجا که سوخت مغز فقط از گلوکز می باشد، برای بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از پایین آمدن قند خون، به‌ خصوص در صبح، خوردن صبحانه یک عادت کارآمد محسوب می‌شود و در نهایت این که دیده شده دانش آموزانی که هر روز صبحانه‌ می خورند، به موقع سرکلاس حاضر می شوند و منظم ترند.

خوراک لوبیا

خوراک لوبیا حاوی مقدار زیادی فیبر، آهن، پروتئین و… می باشد. برای سرو این غذای کامل در وعده صبحانه می توانید آن را از روز قبل تهیه کنید. همچنین برای بالا بردن ارزش غذایی خوراک لوبیا، قارچ را به آن اضافه کنید. خوراک لوبیا در دسته غذاهای با کالری کم قرار دارد.

مغز آجیل ها

مغز آجیل ها بسیار خوش طعم، مغذی و بسیار مفید هستند. از آنجایی که این مغزها موجب سیری می‌شوند، مورد مناسبی هستند که آن ها را به وعده صبحانه خود اضافه کنید. همچنین آجیل ها سبب جلوگیری از اضافه وزن نیز می شوند. با وجود اینکه که کالری مغزهای مغذی بالا است ولی مطالعات نشان داده است که همه چربی های موجود در آن ها جذب بدن نمی‌شود. ماست یونانی، جو دو سر و دو قاشق غذاخوری از مغز آجیل خرد شده یک وعده غذایی کامل و مغذی برای صبحانه سالم است.

چای سبز

چای سبز از جمله سالم‌ترین نوشیدنی ها است. چای سبز حاوی کافئین است و موجب بهتر شدن روحیه، هوشیاری و افزایش متابولیسم بدن می‌شود. چای سبز به طور اختصاصی برای درمان دیابت مفید است. بر اساس ۱۷ مطالعاتی که انجام شده است افرادی که چای سبز مصرف می‌کنند، کاهش قند خون و سطح انسولین مشاهده شده است.

میوه ها

مصرف میوه در صبحانه یکی از موارد خوشمزه و لذیذ است. همه میوه‌ها حاوی ویتامین، پتاسیم و فیبر هستند و میزان کمی کالری دارند. مرکبات و میوه ها دارای میزان زیادی ویتامین سی هستند. در واقع یک پرتقال بزرگ بیش از صد درصد از میزان مورد نیاز ویتامین سی در طول روز را برایتان تامین می‌کند. میوه‌ها به دلیل فیبر بالا و آب زیادی که دارند سبب سیری می‌شوند و معده را پر می‌کنند. برای داشتن یک وعده صبحانه سالم می‌توانید انواع میوه را با تخم مرغ، پنیر و ماست یونانی مصرف کنید. مطمئن باشید که انرژی لازم برای چندین ساعت را برای شما فراهم می کنند.

تخم مرغ

بدون شک تخم مرغ از مواد غذایی سالم و خوشمزه برای صبحانه است. مطالعات نشان داده که خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه، احساس سیری را افزایش می‌دهد و در کنار آن میزان کالری دریافتی در وعده غذایی بعدی شما را نیز کم می‌کند. که همین نکته موجب می‌شود قند خون و سطح انسولین خون شما ثابت بماند. یکی از این مطالعات اعلام کرده است فردی که برای صبحانه تخم مرغ مصرف کرده باشد نسبت به فرد دیگری که نان شیرین خورده است، احساس رضایت بیشتری دارد و در باقی روز کالری کمتری مصرف می‌کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

نقش و تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری آن
غار دربند رشی اولین سکونتگاه بشر در ایران
آشنایی با ادویه جات مناسب برای هر غذا + نکات مهم در استفا...
دانستنی های عجیب غذایی و خوراکی ها
نزدیک گردی چیست و چه فعالیت هایی که در آن صورت می گیرد؟
دیدنی های ماسوله مقصد رویایی گردشگران گیلان
انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید
چند نکته برای رستوران رفتن به همراه کودکان
بهترین محل های تفریحی و تاریخی رشت
شهر آستانه اشرفیه در گیلان
چند مورد از نوشیدنی های مناسب بعد از غذا
روز جهانی گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید