چند مدل دسر تابستانی برای دورهمی ها و مهمانی ها

چند مدل دسر تابستانی برای دورهمی ها و مهمانی ها

This post is also available in: English فارسی العربية

چند مدل دسر تابستانی برای دورهمی ها و مهمانی ها

دسرها از جمله خوراکی های خوشمزه هستند که معمولا طرز تهیه آن ها بسیار ساده است و نیاز به هزینه و زمان زیادی ندارند. دسر های تابستانی اغلب موردپسندتر هستند و جذابیت بیشتری دارند. یکی از مزایای دسر ها این است که می توان آن را به عنوان پاداش و تشویقی برای کودکان در نظر گرفت.

طرز تهیه چند مدل دسر تابستانی

دسرها علاوه بر محبوبیت در بین کودکان در بین بزرگسالان نیز محبوبیت دارد. با ما در بلاگ رستوران گردشگری ریژان بهترین رستوران در رشت همراه باشید، تا طرز تهیه چند مورد از دسر های لذت بخش تابستانی را به شما آموزش دهیم.

دسر ایتالیایی تارت بستنی

تارت بستنی یک دسر ایتالیایی بسیار خوشمزه برای روزهای گرم تابستانی مناسب است. طرز تهیه این دسر به صورت زیر است:

3 قاشق غذاخوری کره آب شده، یک فنجان خمیر نان یا خمیر شیرینی را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. پس از ترکیب آن را روی یک ورق فویل پهن کرده و کنار بگذارید. یک پیمانه بستنی را بر روی ظرفی صاف پهن کرده و با استفاده از بادام هندی بو داده شده که به صورت خرد و ریز ریز شده است بپوشانید. روی بستنی و بادام‌ها را با مقدار باقی مانده خمیر بپوشانید. 2 ساعت آن را در فریزر قرار دهید تا به خوبی خودش را بگیرد. سپس آن را دوباره با یک لایه بستنی بپوشانید و دوباره آن را به مدت 10 الی 12 ساعت در یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد.

دسر تابستانی پودینگ تخم شربتی

همه ما در روزای گرم تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی از شربت تخم شربتی استفاده می کنیم. تخم شربتی خواص زیادی دارد و تنها برای روزهای تابستان توصیه نمی شود. علاوه بر ساخت شربت می توان از آن دسر های خوشمزه ای نیز تهیه کرد.

برای تهیه این دسر، نصف پیمانه توت فرنگی را در مخلوط کن به شکل پوره در بیاورید. می‌توانید از میوه های مختلف در تهیه این دسر استفاده کنید. تخم شربتی را جداگانه در آب خیس کنید تا پف کند و دور آن لعاب شکل بگیرد. سپس پوره میوه را با یک چهارم پیمانه شیر، تخم شربتی، مقدار بسیار کمی وانیل، و کمی عسل برای طعم‌دار کردن دسر مخلوط کنید. می‌توانید به جای شیر ساده از شیر نارگیل هم استفاده کرده تا دسر شما طعم خاص تر و جدید تری نیز داشته باشد. همچنین برای رقیق تر شدن دسرتان می توانید از شیر بیشتری استفاده کنید. سپس روی ظرفتان را بپوشانید و دسر را به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید. می توانید روی آن را با میوه های جذاب تزئین کنید.

 

دسر زعفرانی

دسر زعفرانی از دسر های خوشمزه و آسان است که در زمانی کمی درست می شود. نصف پیمانه آب را به همراه 2 قاشق غذاخوری ژلاتین را در یک قابلمه بریزید. کمی بمانید تا دانه‌های ژلاتین حالت اسفنجی شده و سپس قابلمه را روی حرارت شعله بسیار ملایم قرار دهید تا ژلاتین شفاف و مایع شود.

سپس 3 لیوان شیر و 1 لیوان شکر را در ظرفی جداگانه روی حرارت قرار داده تا جایی که کمی گرم شود. به مخلوط شیر و شکر کمی زعفران ساییده شده را اضافه کنید. زمانی که احساس کردید شیر در حال به جوش آمدن و قل زدن است، کمی گلاب و وانیل را نیز به همراه ژلاتین مایع به آن اضافه کنید. اجازه دهید که مخلوط کاملا سرد شود. سپس نصف بسته خامه صبحانه را حسابی هم زده تا رقیق شود.

خامه رقیق شده را به مواد خود اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا یک‌دست شوند.در آخر کف قالب مورد نظرتان را کمی با روغن خوراکی چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید. اجازه دهید به مدت 4 الی 5 ساعت در یخچال سرد شده و شکل قالب را به خود بگیرد.

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آموزش نوشیدنی چای سرد با زنجبیل لیمو
دستور پخت آش ترخینه و چند نکته در تهیه آن
دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر
طرز تهیه سس رژیمی
آموزش چند مدل غذای نونی بدون گوشت خوشمزه
دستور تهیه مرغ بالزامیک به همراه نکات تکمیلی در تهیه آن
طرز تهیه یک دسر سالم با هلو
دستور تهیه زیتون پرورده شمالی + فوت و فن و نکته هایی در ت...
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
مراحل تهیه سالاد کلم تند و شیرین
طرز تهیه پیتزا کتو در رژیم کتوژنیک

دیدگاهتان را بنویسید