چطور کروسان خوشمزه درست کنیم ؟

چطور کروسان خوشمزه درست کنیم ؟

This post is also available in: فارسی

نان کروسان از جمله نان های خوشمزه و ساده که معمولا برای صبحانه تهیه می شود شاید به نظر شما درست کردن یک کروسان خوشمزه خیلی سخت است، اما ما به شما در این سری از مقالات بهترین رستوران رشت یاد می دهیم چطور کروسان خوشمزه تهیه کنید. در ادامه با رستوران گردشگری رِیژان همراه باشید.

مواد لازم برای درست کردن کروسان خوشمزه

مواد لازم مقدار
کره بدون نمک نرم شده1/4 فنجان (60 گرم)
آرد همه منظوره4 فنجان (500 گرم)
شکر1/4 فنجان
نمک2 قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری1 قاشق غذاخوری
شیر کامل سرد1و نیم فنجان (360 میلی لیتر)
شکلات نیمه شیرین یا تلخیک تکه 4 اونسی (113 گرم)
شکر قنادیاختیاری

لایه کره ای

1ونیم فنجان کره بدون نمک نرم شده تا دمای اتاق

2 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره

ترکیب تخم مرغ

1عدد تخم مرغ بزرگ

2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) شیر کامل

طرز تهیه نان شیرینی کروسان

  • برای شروع تهیه نان کروسان ابتدا خمیر مایه، آب ولرم و یک قاشق غذاخوری شکر را داخل کاسه‌ای بریزید، مخلوط کنید و 5 الی 10 دقیقه به آن فرصت دهید تا خمیر مایه به عمل آید.
  • باقی‌مانده شکر، نمک، شیر و 50 گرم از کره را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شده و کره ذوب شود سپس داخل یک کاسه‌ بریزید و آرد را به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید سپس خمیر مایه را هم اضافه کنید و خوب با دست مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.
  • خمیر را پنج دقیقه ورز دهید و آن را به شکل توپ درآورید و داخل کاسه‌ای که چرب کرده‌اید بگذارید، روی کاسه را بپوشانید و یک ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود سپس روی کاسه را با فویل یا نایلون بپوشانید و دو ساعت خمیر را در یخچال استراحت دهید.
  • ۱۰۰ گرم کره باقی‌مانده را روی کاغذ روغنی یا فویل به ضخامت یک سانتی‌متر پهن کنید و داخل فریزر قرار دهید تا سرد و سفت شود.
  • روی سطح کاری که می‌خواهید خمیر را پهن کنید کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید، کره سرد را در مرکز خمیر قرار دهید.
  • لبه‌های خمیر را روی هم بیاورید و به هم بچسبانید تا کره مخفی شود سپس خمیر را چند تا بزنید و روی هم بیاورید تا اندازه‌اش یک چهارم شود.
  • خمیر را پس از تا زدن 30 دقیقه در یخچال بگذارید، بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج کنید و با وردنه آن را پهن کنید (دقت کنید کره از خمیر بیرون نزند) و مجدد تا بزنید و 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. این کار را چند بار انجام دهید تا کره به لایه‌های خمیر نفوذ کند، در مرحله اخر می‌توانید خمیر را داخل کیسه فریزر بسته‌بندی کنید و یک شب داخل یخچال بگذارید.
  • پس از استراحت نهایی خمیر را روی سطح کار نازک پهن کنید و به شکل مثلث خمیر را برش بزنید، مقداری شکلات چیپسی در وسط خمیر بریزید و خمیر را از قسمت پهن مثلث به سمت باریک آن به آرامی رول کنید.
  • خمیرهای آماده شده را داخل سینی فر با فاصله قرار دهید و دو ساعت داخل فر خاموش بگذارید و به آن‌ها استراحت دهید تا حجم خمیرها دو برابر شود.
  • زرده تخم مرغ را با کمی شیر یا آب رقیق کنید و روی خمیرها بزنید (می‌توایند روی خمیرها کمی شکر بپاشید)، سینی را  به مدت 15 الی 20 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتی‌گراد روشن کرده‌اید و گرم شده است قرار دهید تا نان‌ها طلایی شوند.

باید و نبایدهای درست کردن کروسان

می‌توانید از خمیر هزارلا نیز برای تهیه این نان خوشمزه استفاده کنید، مواد داخل کروسان را می‌توانید با هر چیزی که دوست دارید مانند کشمش، گردو، کالباس، مرغ و غیره جایگزین کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
طرز تهیه چند غذای رژیمی ساده و کم کالری
چند غذا خوشمزه با حبوبات + دستور پخت آن ها
آموزش نوعی خوراک مراکشی با استفاده از نخود و بادمجان
روش تهیه چای لاته با طعمی بی نظیر
محبوب ترین غذاهای دریایی
دانستنی های عجیب غذایی و خوراکی ها
طرز تهیه ته چین مجلسی با مرغ و هویج
معرفی خوشمزه ترین غذاهای جنوبی
طرز تهیه غذا و پیش غذا برای رژیم کتوژنیک
خواص و طرز تهیه آش ماست سنتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید