نزدیک گردی چیست و چه فعالیت هایی که در آن صورت می گیرد؟

نزدیک گردی چیست و چه فعالیت هایی که در آن صورت می گیرد؟

This post is also available in: فارسی

نزدیک گردی چیست

نزدیک گردی اصطلاح تازه‌ای است که برای اولین بار در اوایل سال 2000 میلادی وارد فرهنگ لغت شد. این واژه که صورت انگلیسی آن Staycation است از دو واژۀ Stay و vacation ایجاد شده است. از ظاهر این دو کلمه معنای لغوی واژه به خوبی دریافت خواهد شد، کلمۀ اول فعل ماندن و کلمۀ دوم به معنی تعطیلات است. بنابراین درمی‌یابیم که این واژۀ جدید به نوع تازه‌ای از تعطیلات اشاره دارد که این بار برخلاف رسوم گذشته قرار است به صورت متفاوت و خلاقانه‌ای صورت بگیرد. در این مقاله از ویژگی‌ها، مزیت‌ها و راه‌های خلاقانه‌ای برای این اصطلاح تازه بنویسد. در ادامه با رستوران گردشگری ریژان از جمله بهترین رستوران های رشت همراه باشید.

در  نزدیک گردی چه فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد؟

Staycation به هیچ عنوان به معنای در خانه مانی محض و بدون تنوع و هیجان نخواهد بود، اصلاً هنر اصلی در این ماجرای تازه و خلاقانه همین است که افراد بتوانند بر محدودیت‌های خارجی غلبه کنند و روزهایی سرشار از شادی و نشاط را برای خودشان بسازند. در این زمینه کارهای بسیار متنوعی پیشنهاد می‌شود که در ادامه به هر کدام اشاره خواهد شد؛ البته ممکن است شما هم راهکارهای تازه‌ای داشته باشید و بتوانید مواردی را به این فهرست اضافه کنید.

همرا با کتاب سفر کنید

یکی از جذاب‌ترین پیشنهادها برای نزدیک گردی می‌تواند سفرکردن با کمک کتاب باشد. کتاب‌های داستان یا سفرنامه‌ها قدرت این را دارند که ذهن شما را از کنج خلوت به اوج سیاحت رهسپار کنند، مخصوصاً اگر کتاب‌هایی مهیج و پر جنب و جوش و پرحادثه انتخاب کنید. برای نمونه اقامت ۲۴ پیشنهاد می‌کند از بین کتاب‌های کلاسیک ایرانی سمک عیار را بخوانید و از ماجراهای گوناگونش لذت ببرید یا هزارویک شب بخوانید و درگیر ماجراهای پرنشیب و فرازش بشوید؛ البته اگر به ماجراجویی در زمان هم علاقه دارید پیشنهاد ما را جدی بگیرید و تاریخ بیهقی را بخوانید این طوری به قرن ۴ هجری قمری سفر خواهید کرد و شهرهای مختلف خراسان را در ذهن خواهید دید.  

کمپینگ خانه‌ای را تجربه کنید

اگر حیاط داشته باشید یا حتی پشت‌بام، یا فضایی که بتوانید در آن حال و هوای کمپینگ را ایجاد کنید، می‌توانید زیرانداز پهن کنید، حتی اگر امکانش بود اجاقی هیزمی علم کنید و تمام ابزار و ادوات کمپینگ در بیرون شهر را فراهم کنید و ساعاتی را زیر نور خورشید شاید هم زیر نور مهتاب سپری کنید.

گردشگر شهر خودتان باشید

نزدیک گردی می‌تواند در شهر خودتان صورت بگیرد اگر در شهر خودتان به سیر و سیاحت بپردازید. تمام شهرهای ایران زمین زیبا و تماشایی هستند و کلی جاذبه برای گردشگری دارند فقط کافی است جاذبه‌ها و امکانات شهر خودتان را بشناسید و به بخش‌های مختلف آن بروید. این طوری از دردسرهای سفر به شهر دیگر به دور، اما گردشگر شهر خودتان بوده‌اید.

فیلم‌های نوستالژی ببینید

یکی از نیازهای مهم تمام ما آدم‌ها، حضور در جمع است. ما نیاز داریم که صدای یکدیگر را بشنویم، رفتارهای مختلف همدیگر را ببینیم، حتی نیاز داریم در قهرها و آشتی‌های اجتماعی شریک باشیم. برای ما انسان‌ها که موجوداتی اجتماعی هستیم شاید هیچ چیز بدتر از تنهایی و دوری از جمع نباشد. بنابراین فیلم‌های دوست‌داشتنی که حال و انرژی خوبی به شما منتقل می‌کنند را در این روزها ببینید و با آدم‌های داستانش ارتباط برقرار کنید. همدلی، همراهی و هم‌حسی با شخصیت‌های آن فیلم می‌تواند احساس بودن در جمع را به شما منتقل کند.

مستندهایی از طبیعت تماشا کنید

یکی دیگر از نیازهایی که لازم است در نزدیک گردی مورد توجه قرار بگیرد، نیاز و علاقۀ ما انسان‌ها به طبیعت است. باید خوشحال باشید چون از طریق فیلم‌های مستند طبیعت می‌توانید در تجربه‌ای ناب سهیم باشید. مخصوصاً اینکه بدون تهدید هیچ خطری این فرصت را دارید که به خطرناک‌ترین نقاط طبیعت از جمله قطب یا مخوف‌ترین جنگل‌ها سفر کنید و عجیب‌ترین موجودات زنده را از نزدیک ببینید.  

غذاهای متفاوت بپزید

اقامت ۲۴ به شما پیشنهاد می‌کند رستوران خودتان را تأسیس کنید و سرآشپز خلاق خودتان باشید. برای تجربۀ این ماجرای هیجان‌انگیز فقط و فقط کافی است به مقدار بسیار زیاد انرژی مثبت داشته باشید به همراه حال و هوای خوش و خلاقیت به میزان لازم. بقیۀ کار به طور تمام و کمال به خواست و سلیقۀ شما نیاز دارد که چه غذایی را با چه شیوه‌ای و با چه مواد غذایی بپزید. نکتۀ مهم در این نوع تازه از آشپزی اسن است که تمام افراد خانواده باید پیش‌بند ببندند و در انجام مراحل مختلف پخت و پز همراهی داشته باشند. از ابتدای خرید تا انتهای صرف غذا.

همراه با  موسیقی ورزش کنید

نزدیک گردی باید همراه با فعالیت بدنی باشد. فراموش نکنید بلندشدن و حرکت داشتن باعث می‌شود آدرنالین ترشح شود و آدرنالین رمز سرحالی و حس و خال خوب است. پس موسیقی اصیل و ارزشمند گوش کنید و همراهش به فعالیت بدنی نیز بپردازید.

در ساعات خلوت بروید پیاده‌روی

برخی از ساعات روز خلوت‌تر از ساعات دیگر هستند. این ساعات خلوت را در شهر و محلۀ خودتان شناسایی کنید و با استفاده از پوشش مناسب ماسک و همراه داشتن مواد ضدعفونی به پیاده‌روی بروید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
چگونه در سفر حرفه ای عکاسی کنیم؟
فوت و فن و روش صحیح فریز کردن مواد غذایی
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
کینوا چیست؟ بررسی فواید و مضرات کینوا
روستای داماش طبیعت بکر گیلان
زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران (1)
چند توصیه برای اقامت در هتل ها در دوران کرونا
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه ای
مزیت بازاریابی آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی رستوران ها

دیدگاهتان را بنویسید