مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب

مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب

This post is also available in: English فارسی العربية

مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب

مواد غذایی مصرفی قبل از خواب می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت خواب داشته باشد. در واقع فرقی ندارد که ساعت خواب به چه صورت است. مهم وجود آرامش و راحتی در خواب است. رستوران گردشگری ریژان، بهترین رستوران در رشت تاثیر چند مواد غذایی مصرفی قبل از خواب را برای شما بیان می کند تا از تاثیر آن ها بیشتر بدانید.

غذاهای متاثر بر کیفیت خواب

هیچ چیز آزاردهنده تر از بی خوابی و نداشتن آرامش در خواب نیست. با اینکه در مطالعات علمی کمی اختلاف در مورد مواد غذایی که قبل از خواب مصرف می شود وجود دارد. مصرف غذای مناسب قبل از خواب از موارد مهم است که لازم است کمی بیشتر به آن توجه شود.

مصرف مایعات

مصرف آب در طول روز از اهمیت بالایی برخوردار است. اما مایعات مورد استفاده قبل از خواب سبب آزار شما می شود و شما را وادار به رفتن توالت در حین خواب می شود.

مصرف کافئین

قهوه از نوشیدنی های دارای کافئین است، که از جمله مواد غذایی مصرفی نا مناسب برای قبل از خواب می باشد. حتی وجود کافئین کمتر هم در مواد غذایی ای مثل شکلات، نوشابه، چای و … نیز ممکن است این مشکل بی خوابی را برایتان ایجاد کند. خوب است 4 الی 6 ساعت پیش از خواب از مواد غذایی دارای کافئین بطور کلی استفاده نکنید.

مصرف سیب زمینی

سیب زمینی از مواد غذایی مناسبی است که خواب خوبی را برایتان فراهم می کند. این ماده خوراکی به دلیل وجود کربوهیدرات‌‌های پیچیده و وجود پتاسیم، شل‌ شدن ماهیچه‌های بدن و خواب آلودگی را به دنبال دارد.

مصرف میوه های گیلاس و آلبالو

در رژیم غذایی، میوه گیلاس یکی از بهترین و معدود خوراکی‌های طبیعی است که حاوی ملاتونین می باشد. ملاتونین یک ماده‌ی شیمیایی است که به تنظیم ساعت درونی مان کمک می‌کند.

همچنین بیان شده است که نوشیدن آب آلبالو در بزرگسالانی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، می‌تواند تاثیر اندکی در بهبود طول و کیفیت خواب‌شان بگذارد.

نوشیدنی ردبول

ردبول از نوشیدنی های سرشار از کافئین می باشد. هر 226 گرم نوشیدنی انرژی‌زای ردبول حدودا حاوی 80 میلی‌گرم کافئین یا 28 گرم اسپرسو است. گفته شده است که از بین رفتنِ تاثیر کافئین در برخی آدم‌ها می‌تواند بیش از 8 ساعت طول بکشد. پس مصرف ردبول هم از گزینه های نا مناسب قبل از خواب است.

مصرف غلات و شیر بدون چربی

غلات و شیر کم چرب اکثرا برای صبحانه مورد مصرف قرار می گیرد، اما می تواند از جمله مواد غذایی مناسب برای قبل از خواب باشد. شیر حاوی تریپتوفان و اسید آمینه می باشد و از مواد غذایی خواب آور می باشد. فقط باید مطمئن شوید که شیر کم چرب است چون شیر با چربی کامل دیر هضم شده و خواب را به تعویق می اندازد. همچنین خوردن محصولات با کربوهیدرات های پیچیده چهار ساعت قبل از خواب، می تواند بر کیفیت خواب بیافزاید.

مصرف بادام

بادام یکی دیگر از منابع غنی از منیزیوم است. این ماده غذایی سرشار از کلسیم بوده و مصرف آن، بدن و عضلات را نیز آرام می کند و برای مصرف قبل از خواب مناسب می باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران (1)
چند مورد از ویژگی های یک رستوران خوب برای جلسات کاری
اهمیت و فواید خوردن صبحانه| تاثیرات مثبت صبحانه
میان وعده های مناسب کودکان
چند توصیه برای اقامت در هتل ها در دوران کرونا
اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
چگونه در سفر حرفه ای عکاسی کنیم؟
تاریخچه شکل گیری رستوران ها در کشور ایران
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
کمپینیگ در طبیعت و نکات مهم در حفاظت از محیط زیست
قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن
مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید