معرفی زیباترین آبشارهای ایران (1)

معرفی زیباترین آبشارهای ایران (1)

This post is also available in: فارسی

ایران، کشوری چهار فصل بوده و گوشه گوشه‌اش سرشار از زیبایی و طراوت است. در واقع طبیعت ایران در هر فصل و هر جایی همواره شگفتی‌هایی برای عرضه دارد که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. یکی از این پدیده‌های طبیعی که در هر گوشه‌ای از ایران زیبا می‌توان دید، آبشارهای شگفت انگیز است.

با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تا چند مورد از زیباترین آبشارهای ایران را با یکدیگر بشناسیم.

آبشار لاتون

زیباترین آبشارهای ایران

آبشار لاتون نام بلندترین آبشار ایران با ۱۰۵ متر ارتفاع است. این آبشار زیبا در جنوب شهرستان آستارا در استان گیلان و منطقه‌ای به نام لَوَندَویل واقع شده است. آبشار لاتون از کوه‌های نزدیک روستای کوتَه‌ کومه سرچشمه می‌گیرد. موضوع قابل توجه در مورد لاتون، قرارگیری آن در وسط یک جنگل زیباست. درنتیجه برای رسیدن به آن باید از میان درختان کوچک و بزرگ بسیار زیبای این منطقه عبور کنید. در اینجا زندگی جانوری و گیاهی نیز تنوع زیادی دارد.

برای رفتن به آبشار لاتون باید از شهرستان آستارا چیزی در حدود ۱۵ کیلومتر به طرف جنوب و مرز اردبیل حرکت کرده و سپس از جاده‌های شهر لندویل و روستای کوته کومه عبور کنید. در پایان این جاده، مسیری چهارساعته برای رسیدن به یکی از زیباترین آبشارهای ایران در انتظار شما خواهد بود.

آبشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای ایران

زیباترین آبشارهای ایران

بیشه یکی از معروف ترین آبشارهای ایران است. که برای بازدید از آن باید به سرزمین آبشارها یعنی استان لرستان سفر کنید. آبشار بیشه که ۴۸ متر ارتفاع و ۱۰ متر عرض دارد. یکی از بزرگترین آبشارهای منطقه است. که از کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد. آبشار بیشه در ۶۵ کیلومتری با شهر خرم‌آباد در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است. برخی افراد، «بیشه» را زیباترین آبشار ایران می‌دانند.

آبشار شیرآباد

زیباترین آبشارهای ایران

مجموعه آبشارهای شیرآباد از جاذبه های طبیعی استان گلستان و از زیباترین آبشارهای ایران هستند. که اگر تاکنون از آنها دیدن نکرده‌اید. توصیه می‌کنیم همین حالا برنامه سفر به شمال را بچینید. در ۵۵ کیلومتری گرگان، مجموعه‌ای از هفت آبشار بسیار زیبا در دل جنگلی در نزدیکی شهر خان‌ ببین قرار گرفته است. زیبایی‌های آنها هوش را از سر می‌برد. برای رسیدن به نخستین آبشار باید مسیری ۲۰ دقیقه‌ای را پیاده‌روی کنید. این آبشار ۲۵ متر ارتفاع دارد. آب آن به دریاچه‌ای بسیار زیبا با رنگ آبی مایل به سبز می‌ریزد. در برخی نقاط، عمق آب این دریاچه به ۸۰ متر و بیشتر نیز می‌رسد.

آبشار شوی

زیباترین آبشارهای ایران

این جاذبه طبیعی حیرت‌انگیز که با نام «تله زنگ» نیز شناخته می‌شود. یکی از جذاب‌ترین آبشارهای کوه‌های زاگرس است. آبشار شوی در استان خوزستان، شهرستان دزفول واقع شده است. فقط ۱۰ کیلومتر با ایستگاه تله زنگ در خط راه‌آهن تهران-جنوب فاصله دارد. یکی از زیبایی‌های مسیر آبشار شوی، شنیدن صدای آب با نزدیک شدن به خود آبشار است. در پایین آبشار هم حوضچه‌های طبقه‌ای متعددی وجود دارد که برای شنا کردن عالی هستند.

 آبشار کبودوال از زیباترین آبشار های ایران

زیباترین آبشارهای ایران

کبودوال تنها آبشار خزه‌ای ایران است و در دل جنگل‌های هیرکانی جلگه‌ای مانند نگینی می‌درخشد. این آبشار ارتفاعی در حدود ۶ متر دارد. متشکل از چندین آبشار کوچک است. که از لابه‌لای خزه‌هایی که به طور کامل سنگ‌ها و صخره‌ها را پوشانده‌اند سرازیر شده است. ارتفاع نسبتا کوتاه آبشار باعث می‌شود به راحتی قله آبشار دیده شود. صدای آب خروشانی که گویی از دل صخره‌ها می‌جوشد واضح‌تر به گوش میرسد

برای دیدن آبشار کبودوال باید حدود ۲ کیلومتر در جنگل‌های شهر علی‌آباد کتول پیاده‌روی کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

اهمیت و فواید خوردن صبحانه| تاثیرات مثبت صبحانه
شهر آستانه اشرفیه در گیلان
بهترین رستوران در رشت
نکات طلایی در مزه دار کردن جوجه کباب
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
خواص شگفت انگیز عناب برای سلامت بدن
رشت شهر خلاق خوراک شناسی
چند ترفند برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف
معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران
مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب
تزئین و دورچین مناسب برای انواع کباب های ایرانی
چند نکته ایمنی برای سفر با دوچرخه

دیدگاهتان را بنویسید