مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم

مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم

This post is also available in: فارسی

جرم و آلودگی تقریبا همه‌جا هستند. حال آنکه وقتی در سفر هستید بهتر است بیشتر مراقب آنها باشید. از آن گذشته بعضی نقاط آلودگی هستند که گردشگران بیشتر با آنها سر و کار دارند. در این مقاله از رستوران گردشگری رشت به تعدادی از آلوده‌ترین نقاطی که در سفر به آنها بر می‌خورید می‌پردازیم.

کنترل تلویزیون هتل

کارکنان نظافت هتل در بسیاری از موارد ممکن است همه‌جا را به دقت تمیز کنند، الا کنترل تلویزیون! تحقیقات پزشکان ثابت کرده کنترل تلویزیون یکی از آلوده‌ترین نقاط در هتل است. برای اینکه با خیال راحت از کنترل تلویزیون اتاق هتلتان استفاده کنید کافیست یک روپوش پلاستیکی روی آن بکشید. چون احتمالا شست دست‌ها با شوینده پس از هربار استفاده از کنترل سختتر خواهد بود!

سرویس بهداشتی هواپیما

سرویس بهداشتی هواپیما با اینکه کوچک است اما محل بسیار مناسبی برای بقای باکتری و آلودگیست. فضای سرویس انقدر کوچک است که با کشیدن سیفون ذرات به همه‌جای فضا پخش می‌شوند. مسافران نامرتبی که سینک را خیس رها می‌کنند بهترین محیط برای رشد جرم‌ها را ایجاد می‌کنند. بهترین کار برای رعایت بهداشت سفر شست و شوی مداوم دست‌ها با شوینده است. استفاده از دستمال کاغذی برای تماس دستگیره در دستشویی از دیگر کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

جیب صندلی هواپیما

جیب صندلی جلوی شما در هواپیما منبع بسیاری از آلودگی‌هاست. خودتان می‌توانید به چشم ببینید که مسافران چه چیزهایی در آن فرو می‌کنند. این جیب‌ها معمولا خیلی جدی‌ هم تمیز نمی‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم اصلا از این جیب‌ها استفاده نکنید. مثل اینست که بخواهید وسایلتان را در یک سطل آشغال عمومی نگه دارید.

میز تاشو صندلی هواپیما

میز تاشوی غذای هواپیما از دیگر چیزهایی است که باید برای بهداشت سفر حواسمان به آن باشد. دیده شده در بسیاری موارد از این میز‌ها برای عوض کردن پوشک و یا دستمال‌کاغذی آلوده استفاده شود. این میز‌ها هم معمولا هر از چندگاهی کاملا با شوینده تمیز می‌شوند. بنابراین پیش از آنکه بخواهید روی این میز‌ها غذا بخورید به این مسئله فکر کنید. می‌توانید با دستمال مرطوب میزتان را تا حدی تمیز کنید. یا اینکه از دستمال یا پلاستیک برای زیر غذایتان استفاده کنید.

بالش و پتو

استفاده از بالش و پتوی هواپیما ممکن است به خوابیدن بهتر شما کمک کند. اما در نظر داشته باشید اگر هنگام تحویل بسته بندی نشده باشند احتمال تمیز نبودنشان هست. معمولا برای سفر‌های کوتاه‌مدت بالش و پتوها را نمی‌شویند. ممکن است فردی که قبل از شما از آن استفاده کرده باشد مریض بوده باشد. بهتر است برای رعایت بهداشت و اطمینان بیشتر سفر بالش و پتوی خودتان را به همراه داشته باشید.

آب‌سردکن‌های عمومی

تحقیقات نشان داده آبسردکن‌ها خود منبعی برای آلودگی هستند. شاید شما همیشه براحتی هرجا آبسردکنی میدیدید بی درنگ از آن می‌نوشیدید. ولی بهتر است بدانید به خاطر اینکه این آبسردکن‌ها در فضای عموعی قرار دارند و دیر به دیر تمیز می‌شوند، ممکن است حاوی آلودگی‌های بسیاری باشند. به همراه داشتن آب با خودتان می‌تواند شما را در استفاده از این آبسردکن‌ها بی‌نیاز کند.

روتختی هتل

قبل از لم دادن در تخت به ظاهر زیبای هتل بهتر است مراقب شاید. روتختی ها‌ی این تخت‌ها ممکن است مدتی شسته نشده باشد. بسیاری از هتل‌ها در فاصبه بین تو دمسافر این روتختی‌ها را نمی‌شویند. این روتختی‌ها آلوده می‌توان جای راحتی برای شد ساس‌ها باشد. باری جلوگیری از این اتفاق بهتر است روتختی‌ها را پیش از استفاده خارج کنید. با اینکه می‌توانید از بالش و پتوی تاره شسته شده استفاده کنید.

پریز‌های خاموش و روشن برق هتل

به نظر شما چه چیزهایی در هتل هستد که تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند و هیچوقت تمیز نمی‌شوند؟ بله پریزهای خاموش و روشن چراغ‌ها تقریبا هیچوقت تمیز نمی‌شوند. اگر بهداشت سفر برایتان اهمیت دارد باید این نکته را در نظر داشته باشید. تحقیقات ثابت کرده دکمه اصلی خاموش و روشن اتاق هتل، آلوده‌ترین سطح در اتاق است. این سطح تقریبا توسط تمام مسافران هتل لمس می‌شود. از طرفی افراد قبل از اینکه دستهایشان را بشویند چراغ را روشن می‌کنند. پس بهتر است یا آنرا تمیز کنید یا بالافاصله دستهایتان را بشویید.

باجه‌های تهیه بلیط الکترونیک

باجه‌های تهیه بلیط خودکار که با دستگاههای لمسی کار می‌کنند دیر به دیر تمیز می‌شوند. سطح صفحه‌های آنها بواسطه لمس شدن زیاد بسیار آلوده هستند. در یک تحقیق از سطح یکی از این دستگاهها بیش از ۳۷۰۰ واحد باکتری رویت شد! کافیست پس از هر بار استفاده از آنها دستهایتان را با شوینده بشویید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

روستای داماش طبیعت بکر گیلان
چند مورد از نوشیدنی های مناسب بعد از غذا
خواص و فواید مصرف سبزیجات همراه با غذا
موادغذایی تقویت کننده بدن با ارزش غذایی بالا
کینوا چیست؟ بررسی فواید و مضرات کینوا
چند مورد از آداب صحیح غذا خوردن و رفتار مناسب در رستوران
چند مورد از نکات مهم در انتخاب رستوران بین راهی
چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن
گلوتن چیست؟ طرز تهیه نان بدون گلوتن
اصول آشپزی بدون مصرف روغن
معرفی گوشت مناسب برای هر غذا
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن

دیدگاهتان را بنویسید