عوارض مصرف غذاهای سرد بر بدن انسان

عوارض مصرف غذاهای سرد بر بدن انسان

This post is also available in: English فارسی العربية

عوارض مصرف غذاهای سرد بر بدن انسان

تعادل داشتن در هر کاری بسیار مهم می باشد، در غذا خوردن نیز رعایت تعادل مهم است. یعنی اینکه میزان غذای مصرفی کم یا زیاد نباشد، همچنین غذا نباید خیلی داغ یا سرد باشد . عوارض مصرف غذاهای سرد و غذاهای بسیار داغ در مرور زمان بر بدن شما اثراته خود را نشان می دهد.

آشنایی با عوارض غذاهای دارای درجه حرارت نامطلوب

کارشناسان گفته اند که مصرف غذاهای سرد سبب بروز بیماری های دستگاه گوارش می شود. بارها دیده ایم که افراد پس از مصرف نوشیدنی های سرد و نوشیدنی هایی که درجه حرارت آن ها بسیار پایین است دچار دل درد و یا تیر کشیدن می شوند. حرارت غذاها و نوشیدنی های مصرفی در معده به حد متعادل و مطلوب برای هضم و سپس جذب است به این ترتیب هرچه غذا از دمای مطلوب فاصله داشته باشد احتمال ناراحتی و سنگینی بیشتری در دستگاه گوارش وجود خواهد داشت.

یکسری از افراد هستند که در زندگی خود بیش از حد چیزی را مصرف نمی کنند. یعنی در مصرف خود تعادل دارند، اما برخی از افراد نیز وجود دارند که بیش از مصرف خود غذا تهیه می کنند و باقی مانده آن را در یخچال نگهداری می کنند، استفاده از غذاهای مانده به صورت سرد کاملا اشتباه است و باعث بروز عوارض مختلفی می شود.

مصرف غذاهای سرد و آماده باعث صرفه جویی در وقت می شود. اما در عوض عوارض سنگینی را در طی سال ها برای افراد به همراه دارد. افرادی که به خوردن غذاهای سرد عادت کرده اند و اکثر اوقات بیرون از منزل غذا می خورند، آسیب زیادی به سلامتی خود می زنند. به این دلیل که غذاهای آماده یا فست فود های چرب کیفیت خوبی ندارند و ناسالم هستند. این مواد غذایی بیشتر چرب، سرخ شده، حجیم و ارزان می باشند و طرفداران زیادی هم دارند.

عوارض غذاهای سرد

  •  بیماری قلبی با چاقی در ارتباط است و مصرف غذاهای سرد به دلیل آماده بودن آن سبب چاقی می شود و این موضوع باعث بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز می شود.
  • مصرف کردن غذاهای خیلی سرد سبب ایجاد بیماری های مختلف گوارشی می شود.
  • مصرف غذاهای سرد بیش از اندازه سبب بروز چاقی به ویژه در کودکان می شود. تحقیقات نشان داده است که وقتی یک غذا به صورت سرد مصرف شود. معمولا خوراک افراد بیشتر می شود و موجب ایجاد چاقی خواهد شد.
  • یکی از عوارض مصرف غذای سرد در فصل زمستان این است که غذاها در فصل زمستان باعث خواهند شد تا بخارات آن ها به طرف سر صعود کند و از بینی نزول پیدا کند، بیشتر شدن این بخارات در برخی از قسمت های بدن که ضعیف تر باشند، مثل دستگاه تنفسی، سر و چشم ها سبب بروز مشکلاتی همچون سرماخوردگی، سرفه، نزله، سینه درد، سردرد، بیماری های عصبی و حتی سکته می شوند.
  • خوردن و مصرف غذای سرد و گرم در فاصله زمانی کوتاه مدت و یا ترکیب آن ها با هم سبب ایجاد مشکل برای دندان ها می شود. برای مثال سبب ترک خوردن مینای دندان و در نهایت پوسیدگی و خرابی دندان ها می شود.
  • مصرف کردن غذاهای سرد یا خیلی داغ احتمال ابتلا به سرطان های گوارشی به ویزه سرطان مری را بیشتر می کند.
  • مصرف غذای سرد سبب ایجاد سنگینی و ناراحتی در معده می شود. زیرا معده برای رساندن درجه حرارت آن به سطح مطلوب فعالیت بیشتری انجام می دهد.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

اصول آشپزی بدون مصرف روغن
فهرست غذای مناسب افراد دیابتی و طرز تهیه آن
گلوتن چیست؟ طرز تهیه نان بدون گلوتن
خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
طرز تهیه سالاد رژیمی با تن ماهی
پیشگری از مسمومیت های غذایی در زمان سفر
قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
نباید های پس از غذا خوردن و دانستنی های مربوط به آن
8 مورد از مقوی ترین دمنوش ها برای درمان بیماری ها

دیدگاهتان را بنویسید