طرز تهیه هلو کباب اصیل کرمانشاهی به روش رستورانی

طرز تهیه هلو کباب اصیل کرمانشاهی به روش رستورانی

This post is also available in: فارسی

همه ی شهرهای ایران عزیزمان مردمانی خلاق و خوش ذوق دارد. به همین دلیل کشورمان از تنوع غذایی بسیار بالایی برخوردار است. حتی نام دو استان گیلان و کرمانشاه در سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراکی ثبت جهانی شدند. هلو کباب یکی از انواع غذای های خوشمزه و لذیذ کرمانشاهی است. بهترین رستوران در رشت سعی دارد طرز تهیه هلو کباب اصیل کرمانشاهی و تمام فوت و فن های آن را در اختیارتان قرار دهد.

هلو کباب

هر شخصی در ابتدا باشنیدن اسم هلو کباب در ابتدا در ذهن خود هلویی کباب شده و یا کباب که در آن از پوره هلو استفاده شده و طعم هلو را داشته باشد. تصور میکند. اما چنین چیزی نیست. و برخلاف تصور در طرز تهیه هلو کباب اصلی کرمانشاهی به هیچ وجه از هلو استفاده نشده و دلیل نامگذاری تنها به دلیل شباهت کوفته ها به هلو است. در ادامه بهترین رستوران در رشت مراحل و طرز تهیه هلو کباب اصیل کرمانشاهیی را در اختیارتان قرار میدهد. هلو کباب یکی از محبوب ترین غذاهای اصیل کرمانشاهی است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است از این رو طرفداران زیادی دارد. بسیاری از گردشگران بهترین غذای کرمانشاهی را هلو کباب معرفی میکنند.

مواد لازم هلو کباب اصیل کرمانشاهی

برای تهیه این غذای خوشمزه و لذیذ بهترین رستوران در رشت بیان میکند که به 200 گرم لپه، 1 عدد پیاز بزرگ، 1/4 لیوان شکر، 500 گرم گوشت چرخ کرده بدون چربی، 1/2 لیوان آب لیمو ترش، 1 لیوان آب، 1 قاشق غذا خوری زعفران دم کرده، پیاز داغ به میزان دلخواه، گردو، زرشک، کشمش و آلو بخارا به میزان لازم، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان لازم، روغن به میزان لازم نیاز دارید.

طرز تهیه هلو کباب کرمانشاهی به روش بهترین رستوران در رشت

در اولین مرحله بهترین رستوران در رشت بیان میکند. برای اینکه نفخ لپه ها را از بین ببرید از شب قبل لپه ها را درون آب قرار دهید. سپس لپه خیسانده شده را درون قابلمه بریزید و کمی نک به آن اضافه کنید و اجزه دهید تا به خوبی بجوشد. وقتی که لپه ها را خوب پخته شد. باید اجازه دهید تا سرد شوند.

در مرحله بعد باید گوشت را چرخ کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای اینکه گوشت به خوبی چرخ شود. بهتر است دوباره آن را چرخ کنید. لپه ها را نیز باید آسیب کنید. بعد از آسیاب لپه باید گوشت، پیاز، زردچوبه، نمک و لپه برای آخرین بار در چرخ گوشت بریزید تا همزمان که به خوبی آسیاب میشوند مخلوط نیز شوند. بهترین رستوران در رشت بیان میکند بعد از این مراحل گوشت شما به خود حالت خمیری میگیرد.

مواد میانی هلو کباب

حالا نوبت آن است. که مواد میانی آن را آماده کنید. برای اینکار باید گردو، کشمش، آلوبخارا، زرشک را با پیاز داغ روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه مواد به خوبی نرم و تفت داده شد. باید کمی از گوشت را بردارید و آن را شبیه به گوی توی خالی حالت دهید. مقداری از این مواد میانی را داخل گوی های تو خالی گوشت قرار دهید. بعد از اینکه کوفته هایتان آماده شد باید کوفته ها را سرخ کنید.

مرحله آخر

بهترین رستوران در رشت بیان میکند وقتی زنگ کوفته ها طلایی شد. آن ها را درون یک قابلمه قرار دهید. بعد باید مقداری آب را همراه با شکر و آب لیمو ترش ترکیب کنید. و آن را به قابلمه ای که کوفته ها را درون آن قرار دادید اضافه کنید. مقدار آب باید به صورتی باشد که روی کوفته ها قرار بگیرید. حالا باید با حرارات ملایم اجازه دهید تا کوفته ها به خوبی بپزند. کمی بعد زعفران دم کرده و دارچین نیز به ترکیبات قابلمه اضافه کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند که ترکیب دارچین و زعفران عطر و بوی فوق العاده ای به غذایتان خواهد داد.

غلیظ شدن آب کوفته نشان از آماده شدن غذای شما دارید. میتوانید کوفته ها را از روی شعله بردارید. در ظرف سرو بریزید با مقدار کشمش و گرد هلو کباب اصیل کرمانشاهیتان را تزئین کنید. نوش جان!

نکات و فوت و فن های هلو کباب

هر غذایی حتی ساده ترین غذاها نیز نکات خاصی دارد. که اگر به آن ها توجه کنید میتوانید یک غذای لذیذ و خوشمزه داشته باشید. بهترین رستوران در رشت نکات مهم و فوت و فن های هلو کباب را در اختیارتان قرار میدهد. تا بتوانید این غذای خوشمزه و لذیذ را به سادگی آماده کنید.

کوفته مهم در پخت تمام کوفته ها این است. آبی که در هنگام پخت کوفته درون قابلمه میریزیم. به مقدار کافی باشد. چرا که اگر مقدار آب زیاد باشد سبب میشود که کوفته ها باز شوند. دومین نکته که بهترین رستوران در رشت بیان میکند. این است که این حجم مواد غذایی بیان شده برای 4 نفر کافی است. اگر نگران باز شدگی کوفته هستید. میتوانید در ترکیب مواد از ۲ عدد سیب زمینی نیم پز و تخم مرغ استفاده کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. با این روش قدرت چسبندگی کوفته ها بیشتر میشود. هلو کباب به صورت کلی اصیل کرمانشاهی در شکل بیضی پخته می شود. اما به دلخواه میتوانید به صورت کوفته دایره ای بپزید.

زمان پخت تقریبی این غذا یک ساعت و نیم است. اما طعم لذیذ هلو کباب اصیل کرمانشاهی زمانی را که صرف تهیه آن کردید را از یادتان میبرد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند حتما این غذای خوشمزه و لذیذ کرمانشاهی را تهیه کنید و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی
طرز تهیه یک املت بسیار لذیذ برای صبحانه
طرز تهیه چند مربای خانگی با میوه های تابستانه
طرز تهیه شرینی رژیمی خوشمزه و سالم
خورشت ناردون اصیل گیلانی
طرز تهیه املت قارچ و اسفناج رژیمی و خوشمزه
آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان
لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه
طرز تهیه شامی رودباری + چند نکته برای جلوگیری از وا رفتن ...
آموزش سوپ رشته با مرغ
معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران
طرز تهیه کمپوت گیلاس

دیدگاهتان را بنویسید