طرز تهیه ترشی مقوی با عناب

طرز تهیه ترشی مقوی با عناب

This post is also available in: فارسی

در مطالب قبلی به خواص عناب و فواید شگفت انگیز آن برای بدن اشاره کردیم. ترشی یکی از انواع چاشنی هایی است که ما ایرانیان در کنار غذای اصلی میل میکنیم. چه بهتر است ترشی که مصرف میکنیم با مواد مقدی مثل عناب تهیه شود. در ادامه مطلب بهترین رستوران در رشت طرز تهیه ترشی مقوی با عناب را در اختیارتان قرار خواهد داد. و به برخی از فواید عناب میپردازد.

فواید شگفت انگیز عناب

در مطالب قبلی به عناب و فواید شگفت انگیز آن اشاره شد. اما حالا که قرار است طرز تهیه ترشی مقوی با عناب را در اختیارتان قرار دهیم. خالی از لطف نیست که به برخی از فواید این خرمای چینی اشاره کنیم. بهترین رستوارن رشت بیان میکند. عناب برای بهبود مشکلات خواب، تنظیم گردش خون، تقویت استخوان‌ها، کنترل وزن، افزایش ایمنی بدن، کاهش استرس و اضطراب، درمان سرطان، مراقبت از پوست، کمک به سلامت قلب و… موثر است.

ترشی مقوی با عناب

بهتر است قبل از آموزش طرز تهیه ترشی مقوی با عناب فسلفه ترشی انداختن و تاریخچه آن را بدانید. بهترین رستوران رشت بیان میکند. حدودا ۴۰۰۰ سال پیش با استفاده از خیار بومی هند ترشی انداختن شروع شد. این کار راهی برای نگهداری و استفاده از غذا در خارج از فصل و سفرهای طولانی، به ویژه سفرهای دریایی بود. از این رو در واقع ترشی انداختن فرایند ذخیره یا طولانی کردن عمر غذا با قرار دادن آن در آب‌نمک یا سرکه است. ترشیجات در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. بنابراین اکثرا به صورت سنتی انواع ترشیجات را تهیه می کنند تا در فصل زمستان از مواد خوراکی های دیگر فصل ها بهره ببرند. ترشی عناب نیز یکی از ترشی های پرخاصیت خوشمزه و دوست داشتنی است. که در ادامه بهترین رستوران در رشت طرز تهیه آن را در اختیارتان قرار خواهد داد.

طرز تهیه ترشی مقوی با عناب

مواد لازم برای تهیه ترشی خوشمزه عناب

برای تهیه این ترشی خوشمزه و مقوی به ۳۰۰ گرم عناب خشک، نیم لیتر سرکه سفید یا قرمز، ۳ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، ۲ قاشق غذاخوری نعنا خشک، یک قاشق چای خوری نمک، فلفل سیاه پودر شده یک قاشق غذاخوری، آب به مقدار لازم، نصف پیمانه آب لیموی تازه، ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیاز دارید. در ادامه مطلب با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تا طرز تهیه این ترشی مقوی با عناب به روش رستورانی را در اختیارتان قرار دهد.

طرز تهیه ترشی پرخاصیت عناب

برای تهیه این ترشی مقوی فوق العاده خوشمزه در ابتدا باید عناب را درون یک لیتر آب ریخته و سپس به آن آبلیمو را اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۷ ساعت عناب درون این ظرف بماند. بعد از 7 ساعت عناب ها را از ظرف خارج کنید. بر روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا میوه ها خشک شوند. سرکه را درون قابلمه ریخته و همراه با رب گوجه‌فرنگی روی حرارت قرار دهید.

در مرحله بعدی باید به سرکه نمک و شکر را اضافه کنید. حدودا باید 4 تا 5 دقیقه از اضافه کردن نمک و شکر بگذرد و قتی کامل جوشید. زیر قابلمه را خاموش کنید تا سرد شود. بعد نوبت به اضافه کردن پودر فلفل و نعنا خشک است. بعد از اینکه مخلوط آماده شد. باید عناب ها را درون یک شیشه تمیز و خشک بریزید. و در نهایت مخلوط فلفل و نعنا را همراه با سرکه به عناب ها اضافه کنید. بهترین رستوران رشت بیان میکند باید این ترشی را درون یخچال قرار دهید. این ترشی بعد از 10 الی 14 روز آماده میشود.

نکته

حتما به غلظت این ترشی توجه كنید. بهترین رستوران رشت بیان میکند این ترشی زمانی تكمیل مشود كه نه خیلی آبكی و نه خیلی غلیظ باشد. حتما این ترشی را در یخچال نگهداری کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه یک املت بسیار لذیذ برای صبحانه
معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران
روش تهیه یک مدل اسموتی توت فرنگی خوشمزه برای صبحانه
دستور تهیه چند ترشی خانگی و خوشمزه گیلانی
طرز تهیه چند مربای خانگی با میوه های تابستانه
فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب
طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه به روش رستورانی
طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان
روش تهیه پنینی تن ماهی و پنیر با طعمی بی نظیر
آموزش طرز تهیه وافل خوشمزه
طرز تهیه شامی رودباری + چند نکته برای جلوگیری از وا رفتن ...
مراحل تهیه سالاد کلم تند و شیرین

دیدگاهتان را بنویسید