آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی

آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی

This post is also available in: فارسی

چغرتمه یکی از انواع خورشت های گیلانی است. طرفداران خاص خودش را دارد. این غذای خوشمزه گیلانی بیشتر در شهر آستانه طبخ میشود. چغرتمه یکی از غذاهای شناسنامه دار و قدیمی استان گیلان است. این غذای معروف خوشمزه تقریبا طعم شیرینی دارد ولی تفاوت آن با دیگر خورش ها در این است که خورش چغرتمه غلیظ و آب کمی دارد. در ادامه بهترین رستوران در رشت به آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی و فوت و فن های میپردازد. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چغرتمه گیلانی

موادی که برای تهیه این خورشت گیلانی اصیل نیاز است به بیان بهترین رستوران در رشت عبارت اند از مرغ متوسط ۱ عدد، تخم مرغ ۴ عدد، پیاز ۲ عدد، زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری، نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم، پودر دارچین و چوب دارچین به میزان لازم، آب لیمو یا آب نارنج به میزان لازم

طرز تهیه چغرتمه

برای تهیه چغرتمه گیلانی در اولین مرحله باید مرغ را به خوبی تمیز کنید. بعد از چند تکه کردن، آن را با کمی آب، زردچوبه، فلفل و نمک و ترجیحا تکه‌ای دارچین بپزید. در مرحله بعد باید پیاز را خرد کنید و در تابه سرخ کنید . بعد از اینکه پیاز کمی تفت خورد و تغییر کرد باید زردچوبه را اضافه کنید. بهترین رستوران در رشت بعد از اینکه پیاز کمی طلایی شد تخم مرغ را درون ظرفی بشکنید و به خوبی هم بزنید. در نهایت تخم مرغ را به پیاز داغ اضافه کنید. و آن را مخلوط کنید. سپس زمانی که تخم مرغ کمی خود را گرفت. ۲ قاشق زعفران دم کرده را اضافه و از روی حرارت برمیداریم.

آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی

مرحله آخر

در این مرحله باید مخلوط پیازو تخم مرغ داغ را به مرغ پخته شده اضافه میکنیم. سپس در مرحله آخر نمک و فلفل و کمی آب نارنج یا آبلیمو در خورشت میریزیم. درب قابلمه را جفت نمیکنیم تا خورشت جا بیوفتد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند دقت کنید که این خورشت نباید آب زیادی داشته باشد. زمانی که خورشت شما جا افتاد داخل ظرف سرو ریخته و به همراه برنج نوش جان کنید.

نکات طلایی

  • حتما به تخم مرغ ها زعفران را اضافه کنید تا بوی آن را بگیرد.
  • چغرتمه گیلانی به دو صورت تهیه میشود. برخی با زعفران و به رنگ زعفرانی دوست دارند. و برخی با ربی با رنگ و لعاب آن میپسندند.
  • بهترین رستوران در رشت بیان میکند که این خورشت به صورت غلیظ است و نباید زیاد آب داشته باشد.
  • اگر در هنگام اضافه کردن پیاز داغ به مرغ پخته شده درون قابلمه آب خیلی کم بود مقدار خیلی اندکی آب اضافه نمایید تا مواد مخلوط شود.
  • اضافه کردن دارچین در تهیه چغرتمه گیلانی سلیقه‌ای است و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

گلوتن چیست؟ طرز تهیه نان بدون گلوتن
طرز تهیه یک معجون تابستانی
روش تهیه و نگهداری سالاد الویه
روش های طعم دار کردن بال مرغ
محبوب ترین غذاهای عربی
طرز تهیه چند غذای رژیمی ساده و کم کالری
دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی
طرز تهیه آب دوغ خیار و فواید آن برای بدن
خواص میوه انجیر + طرز تهیه چند مورد که با انجیر تهیه می شود
روش تهیه یک مدل اسموتی توت فرنگی خوشمزه برای صبحانه
طرز تهیه چند مربای خانگی با میوه های تابستانه
طرز تهیه چند سالاد خوشمزه برای پیش غذا

دیدگاهتان را بنویسید