معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران

معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران

This post is also available in: فارسی

آن دسته از افرادی که اهل گشت و گذارند معمولا مایلند به مکان های عجیبن و دیدنی بروند و خاطره ای به یاد ماندنی برای خود بسازند. بهترین رستوران در رشت دراین مطلب سعی دارد. به معرفی مکان های عجیب و دیدنی ایران بپردازد. مکان های پر از رمز و راز همراه ما باشید.

8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران

کلبه وحشت

معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران

یکی از مکان های عجیب و دیدنی و راز آلود ایران در استان گیلان است. در شهر انزلی کلبه ای وجود دارد. که آن را کلبه مرگ یا وحشت می نامند. این کلبه عجیب و دیدنی در نزدیکی یک جنگل واقع شده که آن محدوده را کاملا شبیه یه یک فیلم ترسناک می سازد. افسانه و داستان‌های زیادی در مورد این کلبه از مردمان محلی روستا گوش زد میشود. برخی از مردم روستا به نقل از باور های قدیمی بیان میکنند. که اگر شخصی بتواند یک شب در این کلبه تنها بماند ارواح او را ثروتمند خواهند کرد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. متاسفانه این کلبه رازآلود قربانیانی نیز داشت. که از همان موقع دیگر هیچ کس اجازه ورود به این کلبه وحشت را ندارد. و تنها میتوانید از دور نظاره گر این کلبه باشید.

خاک رنگین و خوراکی جزیره هرمز

معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران

از شمالی ترین نقطه ایران به جنوبی ترین بخش آن میرسیم. یکی از مکانهای عجیب و دیدنی ایران جزیره هرمز است. این جزیره با خاک رنگین کمانی خود معروف شده است. و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. چیزی که موجب عجیب تر شدن این مکان دیدنی میشود. خوراکی بودن خاک سرخ آن است. از این خاک خوردنی که برای بدن هیچ ضرری ندارد. در تهیه انواع غذا و سس قرمز استفاده میشود.

کوه های مریخی چابهار

معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران

حتما درباره کوه های مریخی چابهار در استان سیستان و بلوچستان شنیده اید. یکی از بکر ترین و عجیب ترین مکان های دیدنی ایران به شمار میرود. قدمت این کوه های مریخی را متخصصان بیش از 5 میلیون سال اعلام کردند. در اطراف این کوه ها هیچ پوشش گیاهی وجود ندارد. اما بقایی جانوران دریایی نشان از زیر آب بودن این کوها در گذشته است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. زیبایی این کوه ها موجب شده که برخی آنها را کوه های مینیاتوری می نامند.

دریاچه تخت سلیمان یا دریاچه گنج تکاب یکی از مکان های عجیب و دیدنی

یکی دیگر از انواع مکان های عجیب و دیدنی ایران دریاچه گنج تکاب واقع در استان آذربایجان غربی است. این دریاچه را دریاچه تخت سلیمان نیز می نامند. باورها و افسانه های زیادی درباره این دریاچه بین مردم بومی دهان به دهان مچرخد. این دریاچه را دریاچه گنج نامیدند. زیرا معتقدند در این دریاچه گنج هایی با ارزش وجود دارد.

معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران

اما برای منشا این گنج ها افسانه های مختلفی وجود دارد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. برخی معتقدند که گنج های درون دریاچه نذر کوروش کبیر و ساکنان منطقه بعد از پیروزی بر پاشاده لیدیه و غنیمت های جنگی دیگر است. گروهی نیز معتقدند که دریاچه با کوبیده شدن عصای حضرت سلیمان پدید آمده و گنجی در اعماق آن پنهان شده است. برخی نیز معتقد این دریاچه محل محل تولد «زرتشت پیامبر» است.

چشمه باداب سورت

حتما قبلا نام این چشمه اعجاب انگیز را شنیده اید. چشمه باداب سورت که در ستان گلستان قرار دارد. یکی از آثار ملی ایران است. این چشمه شامل چندین نوع چشمه است. یعنی آب چشمه از نظر رنگ و بو مزه با یکدیگر متفاوت هستند. آبی، قرمز، نارنحی و.. از رنگ های آب این چشمه است. باداب سورت یکی از مکان های عجیب و دیدنی ایران عزیزمان است. که بهترین رستوران در رشت توصیه میکند. حتما از آن دیدن کنید.

قبرستان خالد نبی یکی از مکان های دیدنی و عجیب ایران

معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران

یکی از عجیب ترین و دیدنی ترین مکان های ایران قبرستان خالد نبی است. قبرستان خالد نبی در استان گلستان قرار دارد. این گورستان سنگ قبر های غیر طبیعی و بی نام و نشان دارد. از این رو بسیار معروف شده است. سنگ قبرهای گورستان خالد نبی اشکالی همچون استوانه ای، شاخ قوچ، دو نیم دایره چسبیده به هم هستند. افسانه های زیادی برای این منطقه نیز وجود دارد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. افسانه ای که نسل به نسل در میان افراد بومی انتقال یافته این است. که خالد نبی در آن مکان برای سنگ شدن مردم قوم خود دعا کرده است. ارتفاع برخی از سنگ قبر ها را دو متر اعلام کردند.

روستای صخره ای میمند

روستای صخره ای میمند یکی دیگر از مکان های عجیب و دیدنی ایران عزیزمان است. این روستا در کرمان واقع شده و خانه های آن که در دل صخره ها بزرگ کنده شده اند. موجب وجه تمایز این روستا با دیگر روستاهای ایران شده است. قدمت این روستا را چیزی بین 8 تا 12 هزارسال اعلام کردند. جالب است بدانید که این روستا قابل سکونت است و مردمان روستا بافت آن را حفظ کرده اند. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. باستان شناسان و مورخان معتقدند این روستا از نخستین سکونتگاه های مادها و اقاوام آریایی بوده است. باید بدانید که روستای صخره ای میمند در سال 2015 در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

صراخیه خوزستان ونیز ایران

حتما برایتان سوال شده که چرا به این روستا ونیز ایران میگویند. دلیل این نامگذاری تشابه این روستا به ونیز است. در روستای صراخیه رفت و آمد ها با قایق و بر روی آب صورت میگیرد. به دلیل قرار گیری این روستا در کنار شط خانه های روستائیان بر روی آب قرار دارد. البته بهترین رستوران در رشت بیان میکند. مردم روستای صراخیه زندگی کاملا ابتدایی و ساده ای دارند. تفاوت خیلی زیادی بین امکانات، کیفیت سطح زندگی ونیز خارجی و ونیز ایران است.

دریاچه لیپار چابهار یکی از مکان های عجیب و دیدنی

یکی دیگر از شگفتی های طبیعت که در جنوب ایران در چابهار قرار دارد. دریاچه لیپار است. این دریاچه را میتوان دریاچه صورتی نامید. چرا که آب این دریاچه به رنگ صورتی است. به همین دلیل این دریاچه را میتوان یکی از مکان های عجیب و دیدنی ایران دانست. رنگ این دریاچه در زمستان به اوج خود میرسد. بهترین رستوران در رشت در خصوص دلیل آن به وجود پلانکتون های قرمز در آب اشاره میکند. در این دریاچه مواد آلی و معدنی به وفور یافت میشود. به همین دلیل این دریاچه تغییرات بیولوژیکی زیادی دارد.

کلام آخر

در این مطلب بهترین رستوران در رشت مکان های عجیب و دیدنی ایران عزیز را به شما عزیزانی که اهل سفر و گردشگری و ماجراجویی هستید معرفی کرد. تا بتوانید به این مناطق زیبا و رازآلود سفر کنید. و خاطراتی به یاد ماندنی برای خود بسازید. البته که ایران ما پر از جاذیه های دیدنی و گردشگری است که نمیتوان هر یک از آنها را معرفی نمود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

خورشت ناردون اصیل گیلانی
قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن
مهمترین ویژگی هایی که یک رستوران خوب باید داشته باشد
روز جهانی گردشگری
طرز تهیه شرینی رژیمی خوشمزه و سالم
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش اناربیج گیلانی
چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟
نکات لازم به توجه در طبخ برنج
طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه به روش رستورانی
غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم
طرز تهیه ته چین مجلسی با مرغ و هویج
چند نکته برای رستوران رفتن به همراه کودکان

دیدگاهتان را بنویسید