طرز تهیه ته چین مجلسی با مرغ و هویج

طرز تهیه ته چین مجلسی با مرغ و هویج

This post is also available in: فارسی

طرز تهیه ته چین مرغ و هویج مجلسی

شاید وقتی حرف از ته چین باشد، گوشت و یا مرغ به ذهنتان برسد. ما اینبار قصد داریم یک ته چین جدید که ترکیبی است از هویج و مرغ درست کنیم که یکی از غذاهای مناسب مهمانی است.  برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین مرغ و هویج در ادامه با رستوران گردشگری ریژان از جمله رستوران های رشت همراه باشید.

ته چین مرغ و هویج از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی می باشد که با مواد متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای ۲ نفر

هویج                                                              ۲ عدد

سینه مرغ                                                      ۲۰۰ گرم

زرده تخم مرغ                                                  ۱ عدد

ماست چکیده                                                  ۳ قاشق غذاخوری

برنج                                                              ۲ پیمانه

پیاز                                                               ۱ عدد

زرشک                                                           ۳ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه                                            ۱ قاشق چایخوری

کره                                                             ۲۰ گرم

زعفران دم کرده غلیظ                                       به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین                         به مقدار کافی

طرز تهیه ته چین مرغ و هویج

  • اول برنج را شسته و به همراه مقداری نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که دو بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشد به قابلمه آب اضافه می کنیم.
  • حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.
  • در این مرحله پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه به قابلمه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. حالا سینه مرغ را به قابلمه می افزاییم.
  • در ادامه سینه مرغ را کمی تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس مقداری پوددر دارچین، نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم. حالا به اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد به قابلمه آب افزوده و اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته شود.
  • در این مرحله هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا کره را به همراه مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم.
  • در ادامه اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس هویج های خلالی را به تابه اضافه کرده و آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک و زعفران دم کرده به تابه افزوده و تفت می دهیم. حالا کمی آب به تابه اضافه می کنیم.
  • در این مرحله درب تابه را می بندیم تا هویج کمی نرم شود و پس از آن درب تابه را بر می داریم و اجازه می دهیم آب اضافی درون تابه کاملا تبخیر شود. زمانی که سینه مرغ کاملا پخت آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت ریز خرد می کنیم.
  • حالا قابلمه حاوی برنج را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم برنج نیم پز شود. پس از گذشت ۸ دقیقه یک دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم، در صورتی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت پخت برنج کافی است.
  • حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را درون آبکش می ریزیم، سپس زرده تخم مرغ و ماست را به همراه مقداری زعفران دم کرده و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.
  • در ادامه زرشک را شسته و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری کره، شکر و زرشک را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. حالا نیمی از برنج پخته شده را درون کاسه حاوی مایه ته چین می ریزیم.
  • حالا برنج را به خوبی مخلوط می کنیم تا با مایه ته چین ترکیب شود، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه ته چین را درون قابلمه ریخته و روی آنرا کاملا صاف می کنیم.
  • در این مرحله هویج را به همراه زرشک و سینه مرغ به ترتیب روی ته چین ریخته و برنج ساده را روی مواد میانی می ریزیم، سپس با کفگیر کاملا صاف و یکدست می کنیم. حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی آن قرار می دهیم.
  • در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم و قابلمه را روی آن قرار داده، سپس اجازه می دهیم ته چین به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان ته چین را سرو می کنیم. نوش جان.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

روش تهیه دو غذای رژیمی ساده و لذیذ برای شام
معرفی خوشمزه ترین غذاهای جنوبی
مراحل تهیه کدو سبز چیپسی
دستور تهیه چند ترشی خانگی و خوشمزه گیلانی
آموزش طرز تهیه وافل خوشمزه
طرز تهیه خورشت شش انداز گیلانی
فوت و فن و راز درست کردن زرشک پلو با مرغ مجلسی
معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران
تهیه سالاد رژیمی مناسب برای رژیم کتو
معرفی غذاهای بدون روغن
معرفی انواع غذاهای ملل مختلف
طرز تهیه دال عدس رژیمی و رستورانی

دیدگاهتان را بنویسید