محبوب ترین غذاهای عربی

محبوب ترین غذاهای عربی

This post is also available in: فارسی

در بسیاری از کشورهای اطراف ایران می توانید انواع غذاهای عربی را امتحان کنید. حتی اگر نتوانید به این کشورهای عربی سفر کنید باز هم می توانید با فرهنگ و آشپزی آنها آشنا شوید. و در صورت تمایل می توانید آنها را تهیه کرده و در کنار عزیزانتان نوش‌جان کنید.

غذاهای عربی معمولا جزو غذاهای پرطرفدار و خوشمزه هستند. در ادامه بهترین رستوران در رشت شما را با چند نمونه از محبوب ترین غذاهای عربی آشنا خواهد کرد.

مندی / Mandi

مندی غذایی اصالتا یمنی بوده و در دیگر کشورهای عربی هم اقبال زیادی دارد. گوشتی که در این غذا استفاده می شود. با روش بسیار بخصوصی در چاله هایی که می کنند. سپس به همراه برنج مخصوص سرو میشود. ادویه های مندی به حدی متفاوت و بخصوص هستند که اولین چیزی که شما تجربه خواهید کرد طعم ادویه های این غذا است که فرهنگ عربی را کاملا به رخ خواهد کشید.

حمص / Hummus

محبوب ترین غذاهای عربی

حمص را باید پیش غذا یا دسر عربی خواند که اصالتا غذایی لبنانی است که با توجه به نزدیکی فرهنگ کشورهای حوزه مدیترانه این غذا را می توانید در بیشتر کشورهای این منطقه پیدا کنید. و به زمان جنگ های صلیبی باز میگردد و در آن زمان این شهرت را کسب کرده است. کلمه حمص به معنای نخود است و همانطور که مشخص است در طرز تهیه حمص از مواد نخود، سیر، آبلیمو، ارده، روغن زیتون استفاده می شود.

کبه / Kibbeh

محبوب ترین غذاهای عربی

یکی از محبوب ترین غذاهای عربی بعد از فلافل و سمبوسه، کبه (Kebba) است. غذایی بی نظیر که لایه بیرونی آن را از برنج و سیب زمینی درست می کنند و داخل آن را با گوشت و ادویه پر می کنند. طرز تهیه کبه می تواند بسته به منطقه آن تغییر کند. به همین دلیل کبه انواع مختلفی دارد.

منسف / Mansaf

منسف غذای ملی کشور اردن است.اما در فلسطین، عربستان، عراف و لبنان هم جزو غذاهای اصلی به حساب می آید. این غذا چند وجه تمایز با دیگر غذاهای عربی دارد که می توان به این اشاره کرد. که در طرز تهیه منسف از ماست منجمد استفاده می شود. که مخصوص اردن است و از طرف دیگر هم شیوه ی سرو آن بسیار هم سو با آداب و رسوم اردن است.

منسف به معنای سینی بزرگ است و به علت سرو این غذا در سینی های بزرگ به این اسم است. نکته ی جالب در سرو این غذا این است که باید به صورت ایستاده و دسته جمعی سرو شود حتما هم باید با دست غذایتان را نوش جان کنید.در تهیه منسف از برنج، گوشت گوسفند، کره، زعفران، ماست، مغز بادام، پیاز، دانه کاج و ادویه های مخصوص مواد استفاده می شود.

مسگوف / Masgouf از محبوب ترین غذاهای عربی

محبوب ترین غذاهای عربی

مسگوف را باید غذای ملی عراق بدانیم. این غذا در عین سادگی نمایانگر فرهنگ مردمان این سرزمین است که در نزدیکی رودهای دجله و فرات، همیشه ماهی کپور را در سفره هایشان داشته اند. مسگوف در زبان عربی عراقی، به ماهی کپور گفته می شود و این غذا را به صورت کبابی و به روشی خاص درست می کنند.

مسگوف باید اول مزه دار شود و بعد از آن به مدت تقریبا سه ساعت نزدیک حرارت باشد. تا به همراه چربی ماهی پخته شود. برای مزه دار کردن ماهی مسگوف از تمبر هندی، زردچوبه، نمک و روغن استفاده می کنند. پس از آماده شدن روی آن آب لیمو تازه می ریزند تا مزه ی لذیذ این غذا را چندین برابر کند.

کبسه / Kebsa

کبسه غذای ملی عربستان و از محبوب ترین غذاهای عربی است. و از آن جا که شباهت بسیار زیادی به مندی دارد. آن را مندی عربستان هم می دانند. در تهیه این غذا غالباً با  گوشت گوسفند، بز و یا مرغ همراه چربی و خشکبار و کشمش استفاده میشود. با دقت در این غذا به این نتیجه میرسیم که برگرفته از زندگی در صحراست. چرا که مواد اصلی آن را گوشت تشکیل میدهد. کبسه را در کشورهای حاشیه خلیج فارس به نام مکبوس هم می شناسند.

تبوله / Tabbouleh

محبوب ترین غذاهای عربی

یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای عربی، تبوله است که یک نوع سالاد لبنانی است. میل کردن آن پیش از غذا اشتهای شما را چندین برابر خواهد کرد. تبوله شباهت زیادی به سالاد شیرازی دارد اما موادی که به آن اضافه می کنند تغییر را به شدت برای شما ملموس خواهد کرد.

ترکیبی از خیار، گوجه پوست کنده شده، پیاز سفید به همراه جعفری، روغن زیتون، آبلیمو، بلغور و ادویه های مخصوص، مواد اصلی تشکیل دهنده ی تبوله هستند.

مجبوس / machboos یکی از محبوب تربن غذاهای عربی

به علت نزدیکی به کشورهای عربی بسیاری از غذاهای عربی در ایران تهیه می شود. و در صورتی که شما هم به غذاهای عربی علاقمند باشید می‌توانید طرز تهیه آن را آموزش ببینید و آنها را در خانه تهیه کنید.

یکی از این غذاهای عربی که بسیار هم طرفدار دارد مجبوس می باشد که برای تهیه آن از ترکیب پلو با ادویه های مختلف در کنار مرغ استفاده می شود.

فتوش / Fattoush

محبوب ترین غذاهای عربی

این سالاد لبنانی-ترکی شباهت زیادی به سالاد سزاری دارد. که شاید خیلی از شما آن را امتحان کرده باشید. تفاوت فتوش با تبوله از این نظر است که فتوش را می توان به عنوان غذای اصلی سبک برای وعده ی شام استفاده کرد اما تبوله فقط یک نوع سالاد است.

موادی که در فتوش استفاده می شود عبارتند از : پیازچه، کاهو، نان تست، سیر، سینه مرغ گریل شده، زیتون، خیار، سماق، لیمو ترش، گوجه فرنگی.

باقلا بالدهن

این غذا یک غذای مصری است و شاید خیلی از شما حتی اسم آن را هم نشنیده باشید. غذایی بی نظیر که کسانی که میلی به مصرف باقالی ندارند را با آن آشتی می دهد.این غذا را در اعیاد و جشن ها درست می کنند و ترکیبی از باقالی پخته شده، سیر سرخ شده، نعنا، نان تقت داده شده و تخم مرغ سرخ شده است که داخل یک کاسه بر روی هم گذاشته می شوند و هر لقمه از آن شما را متعجب خواهد کرد. پیش از سرو باقله بالدهن، مقداری سرکه سفید و فلفل سیاه بر روی آن می ریزند تا طعم پایانی آن، همه را شگفت زده کند.

کشری / Koshary

این غذای مصری در فرهنگ مصر تاریخی طولانی دارد. کشری بسیار شبیه به همان برنج و نخود ترکی است. این غذا از ترکیب پیاز سرخ شده، برنج، عدس و نخود درست می شود که می تواند به عنوان یک پلو بی نظیر بر سر هر سفره ای بیاید. ناگفته نماند که بعدها و با ظهور ماکارونی، برخی در پخت کشری از ماکارونی هم استفاده می کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران
پلو دنده کباب اصیل کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
طرز تهیه یک معجون تابستانی
معرفی انواع غذاهای ملل مختلف
روش تهیه چای لاته با طعمی بی نظیر
آموزش نوعی خوراک مراکشی با استفاده از نخود و بادمجان
طرز تهیه چند غذا ساده و خوشمزه با قارچ
خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی
آموزش نوشیدنی چای سرد با زنجبیل لیمو
معرفی کباب های خوشمزه گیلان
طرز تهیه مرحله به مرحله قیمه نثار مجلسی + چند نکته در تهی...
روش تهیه پنینی تن ماهی و پنیر با طعمی بی نظیر

دیدگاهتان را بنویسید